בית חולים ציבורי נוסף יוקם בבאר שבע – אושר סופית 

הדמיית המרכז הרפואי החדש בבאר שבע צילום יעד אדריכלים

הממשלה אישרה היום באופן סופי את הקמתו של בית החולים ציבורי נוסף בבאר שבע. בית החולים יפתח בשנת 2028, יכלול 600 מיטות ויושתת על טכנולוגיות רפואיות חדישות.

בבעקבות המלחמה: ממשלת ישראל העבירה  החלטה היסטורית על הקמת בית חולים ציבורי חדש בנגב. על פי החלטת הממשלה, בית החולים החדש יהיה בבעלות משותפת של קופות החולים מאוחדת ולאומית, והוא יופעל על ידי המרכז הרפואי שיבא. החלטה זו תביא שירותי בריאות מהשורה הראשונה לתושבי הנגב והסביבה ותיתן מענה לביקוש הגובר לטיפול רפואי איכותי באזור, הן באשפוז והן בקהילה.

בית החולים החדש שאמור להיפתח עד שנת 2028 יכלול בסופו של דבר כ-600 מיטות ויכלול את מגוון השירותים שישתלבו בשירותי האשפוז והקהילה בדרום הארץ. אישור החלטה זו על ידי הממשלה סוללת את הדרך ליישום החלטת הממשלה מ-2014, בה הוחלט לראשונה על הקמת בית חולים חדש בבאר שבע.

לאחר כמעט עשור של דיונים, הממשלה אישרה את ההמלצה להקים בהקדם בית חולים נוסף בבירת הנגב. הבנייה תחל בקרוב ותסתיים בתוך ארבע שנים. המרכז הרפואי יופעל על ידי הנהלות קופות החולים לאומית ומאוחדת, והוצע כי כי יישא את שמו של שמעון פרס

“בית החולים יביא עידן חדש של רפואה ציבורית איכותית לנגב ולאזרחי המדינה כולה” אמר פרופ’ יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא שכאמור ינהל את בית החולים מקצועית, “זה יהיה בית חולים של העתיד, חדשני ופורץ דרך שיציב את המטופל במרכז ויציע גם לתושבות ותושבי הדרום רפואה בסטנדרט בין-לאומי. זו שליחות ציונית”.
“בית החולים יתקן עיוות של שנים ברמת שירותי הבריאות לתושבי הדרום” הוסיף איל גבאי, יו”ר מאוחדת. מנכ”ל קופת חולים לאומית, השותפה השניה להפעלת בית החולים, אמר: “מודל הבעלות המשותף ללאומית ומאוחדת מבטיח בשורה כפולה לתושבים – תוספת שירותי בריאות בבית החולים ובקהילה”.

רוביק דנילוביץ׳, ראש עיריית באר שבע, שהיה שותף ליוזמה להקמת בית החולים, אמר: ״היום התקבלה החלטה היסטורית, לשדרוג מערכת הבריאות של תושבי הנגב לאחר מאבק של למעלה מעשור. צריך לצאת מיד לתכנון מפורט ובלי להתמהמה, להקים את בית החולים החדש, בפרק זמן הקצר ביותר. בנוסף, יש לפעול מיידית להכשרה של כוח אדם רפואי על כל מרכיביו, להגדיל את מספר הסטודנטים לרפואה באופן משמעותי, בדגש על כך שתינתן העדפה לבנות ובני הדרום.

לצד שדרוג מערך הבריאות ושיפור איכות ותוחלת החיים, בית החולים החדש יעניק גם אלפי מקומות תעסוקה חדשים, חיבור לרובע החדשנות, לסטארטאפיסטים ולמחקרים בינלאומיים ויתפקד כמנוע צמיחה כלכלי לעיר באר שבע ולדרום כולו”.

כתבות נוספות