באר שבע תקדם בנייה של 1,500 יחידות דיור: “מרוקנים את השכונות הוותיקות”

Pinterest LinkedIn Tumblr +

העירייה תחזור לקדם ולשווק יחידות דיור נוספות במסגרת הסכם הגג ותפתח שכונות חדשות בפרברי העיר. אך האם המהלך יחליש עוד יותר את השכונות הוותיקות?
לאחר שהוסרו החסמים סביב בניה חדשה בעיר במסגרת הסכם הגג, באר-שבע תחזור ותקדם שיווק של כ- 1,500 יחידות דיור בשכונת רמות, בשכונת הפארק (בניה רוויה) ובשכונת רקפות (“בנה ביתך”).
שכונת רמות. בקרוב תאושר תוכנית מיתאר לעיר
מאז שחתמה העירייה עם ממשלת ישראל בשנת 2015 על הסכם הגג, שווקו כ- 10 אלף יחידות דיור בשכונות החדשות שהוקמו בעיר. ההסכם איפשר חידוש תשתיות ברחבי העיר והקמה של פרויקטים עירוניים. הסכם הגג מדבר על בניה של 20 אלף יחידות דיור בתוך חמש שנים מאז חתימת ההסכם, אולם קצב השיווק נקבע בהתאם למציאות בשטח של היצע וביקוש.
ערב החגים, הגיעו שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, מנכ”ל משרדו אביעד פרידמן ומנכ”ל רשות מקרקעי ישראל ינקי קוינט, לדיון עבודה בעירייה ולפגישה עם ראש העירייה רוביק דנילוביץ’. על הפרק: המשכו של הסכם הגג. בדיון סוכם על קידום שיווק בשלב זה של כ- 1,500 יחידות דיור.
ההחלטה על המשך שיווק יחידות דיור מעוררת מחלוקת. תושבים רבים סבורים כי יש להשקיע יותר במרכז העיר, קרי בשכונות הוותיקות שהולכות ומתרוקנות מזוגות צעירים ונחלשות. בדף הפייסבוק של דנילוביץ’ כותבים ביקשו לעצור “את הטירוף”. אחד מהם כתב: “זו בשורה רעה, אין צורך לבנות עוד שכונות חדשות בפאתי העיר, צריך לעצור את הטירוף הזה ולא לבנות את שכונת רקפות (במעטפת העיר, י.ל.) אין באמת ביקוש וזה מרוקן את השכונות הוותיקות והקצת פחות וותיקות כמו: נווה זאב, נחל עשן, ו’ החדשה. באר-שבע צריכה להתמרכז פנימה ולא להתפרבר למוות החוצה, אחד האזורים היפים בפאתי באר-שבע יהפוך לגוש בטון, בכייה לדורות”.
ההערכה היא שרוב רוכשי הדירות החדשות נמנים על קבוצה של “משפרי דיור” שעוזבים את השכונות הוותיקות (תשתיות רעועות, אוכלוסיות חלשות שנשאבות לתוכן, ועוד) ומחפשים איכות חיים עם שירותים מתקדמים. רוביק דנילוביץ’ התייחס גם לנושא השכונות החדשות והוותיקות מיד לאחר פגישתו עם שר הבינוי והשיכון ואמר: “לצד החשיבות הרבה בהגדלת היצע הדירות ברחבי העיר, לזוגות ומשפחות צעירות ולמשפרי דיור, חשוב לפתח את שכונות המגורים החדשות, להקים תשתיות ראויות, מוסדות חינוך וציבור, פארקים ושאר שירותים לתושבים”.
דנילוביץ’ הוסיף: “זאת במקביל לתכניות להתחדשות עירונית (פינוי בינוי על ידי קרקע משלימה), לפיתוח השכונות בסטנדרט גבוה, חידוש ושדרוג תחבורה, הקמת עוגני תעסוקה ופרויקטים עירוניים שיחזקו את באר-שבע כמטרופולין”.

שתף ברשתות החברתיות.

About Author

blank