הקורונה בבאר שבע

Pinterest LinkedIn Tumblr +

מערכת החינוך חזרה ללמוד אם כי חלקית אך צריך לזכור שדווקא שכבות י יא ו יב שחזרו ללמוד הם המדבקים ביותר בנגיף הקורונה, ואם זה לא מספיק תוסיפו לכך את הגרנד קניון שנפתח עם תורי הענק בסיס כל חנות וקיבלנו את המתכון לקראת סגר שלישי שכנראה יהיה בלתי נמנע.

בימים האחרונים נרשמת עלייה במאומתים לקורונה בישראל, זאת לצד החשש הגובר של מערכת הבריאות מתחלואה נרחבת בשפעת.

אם לא יטופלו מקרי ההדבקה – נגיע תוך שלושה שבועות לאלפי נדבקים חדשים כל המדדים נמצאים בעלייה, מספר המאומתים עלה בשבוע שעבר ב-7% ואנחנו רואים שעיקר ההתפרצות כרגע היא בחברה הערבית, עם למעלה מ-50% מסך המאומתים בישראל. עם זאת, קיימת זליגה מאותם ישובים ערביים לסביבה כמו בעיר באר שבע ובנוף הגליל.

אנחנו יודעים שאם לא מטפלים במוקדי התחלואה, התחלואה פשוט מתפשטת. מניתוח הנתונים אנחנו רואים שהעלייה במאומתים היא יותר בגילאים הצעירים, אולי משום חזרתה של מערכת החינוך של בתי הספר היסודי וגם כאן תהיה כנראה התפשטות מצעירים למבוגרים. כך שבשעה שכרגע לא רואים עלייה במאושפזים, יש סיכון וסיכוי בשלב מסויים לעלייה בתחלואה במבוגרים.

העלייה בתחלואה מאוד תלויה בהתנהגות של הציבור ובאכיפת הרשויות. בפיילוט הקניונים שהתחיל ראינו למשל צפיפות ואי-הקפדה על ההנחיות. את התוצאות של זה אנחנו עוד לא רואים, אבל נראה את זה בעוד כשבוע-שבועיים. בקניונים למשל הסכנה היא אותה התערבבות של אוכלוסיות שמגיעות מישובים שונים, ובעיקר מיישובי הלווין הערביים מסביב לבאר שבע שם התחלואה גבוהה באחוזים ניכרים מאשר בבאר שבע עצמה.

למרות העלייה בתחלואה במגזר הערבי, במגזר הכללי מתבצעות יותר בדיקות לנפש. במגזר הכללי מתבצעות כ-50% יותר בדיקות לנפש לעומת המגזר הערבי, למרות פי 5 תחלואה לנפש במגזר הערבי לעומת הכללי.

שתף ברשתות החברתיות.

About Author

blank