ועדת התכנון של באר שבע כבר לא ועדה עצמאית

Pinterest LinkedIn Tumblr +

במינהל התכנון שוקלים שלא להמליץ על חידוש תוקף המינוי של הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה באר שבע כוועדה עצמאית, לאחר שהמנוי הסתיים לאחרונה, כל זאת בעקבות הטענה לאי-אכיפה מספקת של עבירות בנייה מצד העירייה ומחלקת ההנדסה בבאר שבע

חוק התכנון ובנייה מאפשר לשר האוצר לקבוע כי וועדות מסוימות לתכנון ולבנייה, שיענו על תנאים מסויימים של מקצועיות ויעילות, ואכיפה מספקת של התקנות יוכלו לקבל מינוי כועדה עצמאית לחמש ובכך ניתנות לוועדה המקומית סמכויות עוקפות לוועדה מחוזית. מדובר באפשרות לקידום תוכניות גדולות במהירות וביעילות אך יחד עם זאת יש צורך במנגנון אכיפה יעיל ומשומן, ומכיון שמנגנון כזה לא פעל בבאר שבע נשקלת האפשרות לבטל מינוי זה ולא להאריכו לאחר חמש שנים בהם הוועדה הייתה עצמאית.

בארץ  יש בסך-הכול 17 רשויות שיש להן הסמכה דומה: חולון, קריית אונו, תל אביב, דרום השרון, נס ציונה, עמק חפר, רעננה, מודיעין, שוהם, גבעת שמואל, יבנה, נתניה, נאות חובב, נתיבות, קצרין וקריית טבעון.

ההחלטה  שלא להאריך את אותו מינוי  הוא  בשל חוות-דעת מאוד בעייתית בנושא של אכיפה. הטענה שלהם היא שעירית באר שבע לא אוכפת  מספיק את חוק התכנון והבנייה. הכוונה היא גם לאכיפה נגד עבירות בנייה וגם בזה לא מגישים מספיק כתבי אישום דרך בית המשפט בנושא זה. זו טענה מאוד בעייתית, כי היא מתרחשת בתקופת קורונה, שבה עירית באר שבע משתדלת לא להעיק על הציבור. לא שאכיפה זה דבר מעיק, אבל שעירית באר שבע מנסה  להקל ככל האפשר. וסיבה שנייה שעירית באר שבע מציינת היא בעיית כ”א בה פקחים נמצאים בבידוד ואינם יכולים לבצע את עבודתם.

ממינהל התכנון נמסר: “טרם נתקבלו חוות-הדעת הנדרשות מהגורמים הממליצים. משאלה יתקבלו, יוכנו מכתבי ההמלצה לשר הפנים”.

שתף ברשתות החברתיות.

About Author

blank