באר שבע – בירת ההזדמנויות של ישראל

פארק ההייטק בלב רובע החדשנות של באר שבע-צילום- באדיבות עיריית באר שבע

באר שבע, העיר שהייתה עד לא מזמן פריפריה דרומית שקטה, חווה בשנים האחרונות מהפך משמעותי והופכת לאחד המרכזים הכלכליים, הטכנולוגיים והחברתיים החשובים ביותר בישראל. תהליך הפיתוח האדיר שעוברת העיר מבוסס על חזונו של דוד בן גוריון, ראש ממשלתה הראשון של ישראל, שראה בנגב את העתיד של המדינה ואת אחד האזורים המרכזיים להתיישבות, ביטחון וכלכלה.

שכונת פסגת רמות-הדמייה-באדיבות עיריית באר שבע
שכונת פסגת רמות-הדמייה-באדיבות עיריית באר שבע

 

החזון של בן גוריון והגשמתו

דוד בן גוריון האמין שלנגב יש פוטנציאל עצום ובלתי ממומש, וכי יישובו ופיתוחו יהוו כלי חשוב לפיזור האוכלוסין במדינה הצעירה ולחיזוק הביטחון הלאומי. הוא ראה בנגב חלק בלתי נפרד מהמולדת ההיסטורית של העם היהודי ושאף להפוך את האזור הזה למרכז התיישבותי, חקלאי ותעשייתי. חזונו של בן גוריון ממשיך להיות מנוע לצמיחה של באר שבע והנגב עד היום, כאשר הפיתוח המואץ של העיר בעשור האחרון משקף את שאיפותיו.

הסכמי הגג – מנוע הפיתוח של העיר

הסכמי הגג שנחתמו בין עיריית באר שבע למשרד הבינוי והשיכון בשנים האחרונות נתנו לעיר את הכלים והתקציבים הנדרשים לפיתוח מהיר ומקיף. במסגרת ההסכמים, הוקצו משאבים לפיתוח עשרות אלפי יחידות דיור בשכונות חדשות ולהתחדשות עירונית בשכונות ותיקות. החזון האסטרטגי של העירייה משלב בין פיתוח שכונות חדשות לבין חיזוק השכונות הוותיקות, מה שמבטיח מגוון פתרונות דיור לכל האוכלוסיות: צעירים, סטודנטים, עולים חדשים, זוגות צעירים, משפחות, ואף הגיל השלישי.

השכונות החדשות של באר שבע

באר שבע מתפתחת בקצב מהיר, ובמסגרת זאת מוקמות בעיר שתי שכונות חדשות גדולות: **פסגת רמות** ו**שכונת הרקפות**. שכונת פסגת רמות ממוקמת ברובע החדשנות של העיר, בקרבת פארק ההייטק נגב ואוניברסיטת בן גוריון. השכונה כוללת כ-3,700 יחידות דיור, חלקן מיועדות לדיור מוגן והשכרה ארוכת טווח, מה שהופך אותה לאזור מבוקש במיוחד למשפחות צעירות ולסטודנטים.

שכונת הרקפות, הממוקמת בצפון העיר, מציעה דגם שונה של מגורים. זוהי שכונת וילות בצביון כפרי, שתכלול כ-4,000 יחידות דיור בסיום הבנייה. בשכונה יהיו 2,600 יחידות צמודות קרקע, 750 יחידות בבנייה מדורגת וכ-800 יחידות דיור בבנייה רוויה. השכונה נמצאת בקרבת שדרות רגר, השדרה המרכזית של העיר, מה שמבטיח נגישות גבוהה למרכז העיר ולשירותים עירוניים.

התחדשות עירונית – חידוש השכונות הוותיקות

לצד הקמת השכונות החדשות, העירייה שמה דגש מיוחד על **התחדשות עירונית** בשכונות הוותיקות במרכז העיר, באזורי התעשייה ובעיר העתיקה. התוכניות להתחדשות עירונית כוללות בנייה מעורבת שימושים שמטרתה לשלב מגורים, מסחר ותעסוקה במרכזים עירוניים תוססים. בנוסף, העירייה מקדמת שדרוגים במרחב הציבורי, כולל שיפוץ תשתיות, הקמת פארקים ושדרוג תחבורה ציבורית, במטרה להחזיר את האוכלוסייה הצעירה אל מרכז העיר וליצור סביבה אורבנית איכותית.

רובע החדשנות – הלב הטכנולוגי של באר שבע

אחד הפרויקטים המרכזיים שמוביל את מהפכת ההזדמנויות בבאר שבע הוא הקמת **רובע החדשנות** הראשון בישראל. רובע זה משתרע על שטח של 2,700 דונם, והוא משלב מוסדות מחקר, חברות טכנולוגיות ומיזמי סטארטאפ בסמיכות גיאוגרפית, במטרה לעורר שיתופי פעולה וחדשנות פורצת דרך. ברובע זה נמצאים שלושה עוגנים מרכזיים של ידע: בית החולים סורוקה, אוניברסיטת בן גוריון ופארק ההייטק גב ים נגב.

פארק ההייטק גב ים נגב – מרכז הסייבר של ישראל

פארק ההייטק גב ים נגב, שנחנך לפני כעשור, הפך לאחד המרכזים הטכנולוגיים החשובים בישראל. הפארק מאכלס יותר מ-80 חברות הייטק וסייבר, ובהן ענקיות טכנולוגיה כמו מיקרוסופט, אינטל, אורקל, IBM וטאבולה, לצד חממות סטרטאפים. מעל 3,000 עובדים מועסקים בפארק, מתוכם 82% הם תושבי הנגב. עם סיום הקמת הפארק, הוא צפוי לכלול 200,000 מ"ר ולהעסיק כ-10,000 עובדים.

הפארק לא רק מהווה מנוע כלכלי אזורי אלא גם חלק מרכזי בפרויקט העברת בסיסי צה"ל לנגב, ובו נבנה המרכז הטכנולוגי של אגף התקשוב בצה"ל. הפארק ומרכז הסייבר מאפשרים שיתופי פעולה בין הצבא לבין המגזר האזרחי, ומשפרים את המעמד של באר שבע כ"בירת הסייבר" של ישראל.

מעבר בסיסי צה"ל לנגב – מנוע לצמיחה

תהליך מעבר בסיסי צה"ל לנגב מתקדם בקצב מהיר. **קריית המודיעין**, שנבנית ליד צומת שוקת, תהפוך לאחד הקמפוסים הטכנולוגיים הגדולים בארץ. היא תשתרע על שטח של 2,500 דונם, ותכלול יותר מ-400,000 מ"ר בנוי. בקריה ימוקמו יחידות העילית של אגף המודיעין, והיא צפויה לאכלס עשרות אלפי חיילים, נגדים ואנשי קבע.

מעבר זה לא רק יחזק את יכולות הביטחון של ישראל, אלא גם יסייע בפיזור אוכלוסין נכון יותר, כאשר אלפי אנשי קבע ומשפחותיהם יתגוררו באזור. המהלך משלב בין פיתוח כלכלי לפיתוח חברתי ומגדיל את המשיכה של באר שבע למשקיעים, משפחות וצעירים.

התעשיות הביטחוניות מגיעות לבאר שבע

במקביל לפיתוח הטכנולוגי, גם **התעשיות הביטחוניות** הישראליות מזהות את הפוטנציאל של באר שבע ומקימות בה מרכזי פעילות. חברת **רפאל** פתחה שלוחת מחקר ופיתוח בעיר, והיא מתכננת להרחיב את פעילותה בשנים הקרובות. **התעשייה האווירית** תקים מפעל חדש בעיר, בהשקעה של יותר מ-100 מיליון שקל, והוא צפוי להעסיק כ-500 עובדים. גם **אלביט מערכות** נמצאת בשלבים מתקדמים של בניית מפעל חדש ברמת בקע, שיחליף את המפעל ברמת השרון ויעסיק מאות עובדים נוספים.

מערכת הבריאות בבאר שבע – בית חולים חדש

באר שבע ממשיכה להרחיב את השירותים הציבוריים שלה, ובשנים הקרובות צפוי להיפתח בעיר בית חולים ציבורי חדש בשם **"המרכז הרפואי ע"ש פרס"**. בית החולים יכלול כ-600 מיטות ויהווה תוספת משמעותית לשירותי הבריאות באזור הנגב, תוך שיפור איכות החיים של התושבים. הפרויקט גם צפוי להוות מקור תעסוקה למאות רופאים ואנשי צוות, ולהוות מוקד מחקר רפואי מתקדם.

 חגיגה למשקיעים

בזכות התנופה האדירה שעוברת באר שבע, העיר הופכת למוקד השקעה אטרקטיבי במיוחד. מכרזים חדשים לבנייה בשכונות החדשות יפורסמו בקרוב, ויהוו הזדמנות מצוינת ליזמים ומשקיעים להצטרף לפיתוח המואץ של העיר.

באר שבע, שהייתה במשך שנים רבות בפריפריה, נמצאת כיום במרכז הבמה הישראלית עם הזדמנויות בלתי נגמרות למגורים, תעסוקה והשקעה. מהפכת הפיתוח שמובילה העירייה משקפת את חזונו של בן גוריון והופכת את באר שבע לאחת הערים הדינמיות והמשפיעות ביותר במדינה.

מוגש מטעם עיריית באר שבע ומשרד הבינוי והשיכון

מאמרים שאולי יעניינו אתכם
יחיא סינוואר מנהיג חמאס חוסל ברצועת עזה – וידאו
יחיא סינוואר חוסל

קרדיט דובר צה"ל 377 ימים למלחמה, במהלך פעילות של לוחמי צה״ל מבית ספר למכי"ם יחד עם - קראו עוד

נעדרת נלי כהן מבאר שבע
צילום- דוברות מרחב נגב

המשטרה מבקשת את עזרת הציבור באיתור נלי כהן, בת 61 מבאר שבע, שנראתה לאחרונה ביום ראשון, 13 באוקטובר 2024, בסמוך - קראו עוד

פרויקט "אל-בוואדי" באבו תלול
בדואים מחו בבאר שבע

בשבוע שעבר, ב-10.10.2024, אושרה להפקדה תוכנית "אל-בוואדי" ביישוב הבדואי אבו תלול שבדרום, המהווה מודל ראשון מסוגו בישראל להקמת רובע מגורים - קראו עוד

נדחה ערעורה של הפועל ב"ש, מאירועי האלימות במשחק מול בני סכנין
הפועל באר שבע קרדיט הפועל באר שבע

בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל דחה השבוע את ערעורה של הפועל באר שבע, וקבע כי העונש שהוטל עליה בעקבות - קראו עוד

באר שבע תל אביב ברכבת פחות מ 40 דקות
38 דקות ברכבת מתל אביב לבאר שבע 

הוועדה הארצית לתשתיות לאומיות (הות"ל) אישרה השבוע מקטע נוסף במסגרת פרויקט המסילה המהירה לבאר שבע, אשר נועד לחבר את מחלף - קראו עוד

שמעון טובול סגן ראש עיריית באר שבע זומן לחקירה במשטרה
צילום מתוך רשת חברתית על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים שמעון טובול

שמעון טובול, סגן ראש עיריית באר שבע, זומן לחקירה במשטרת ישראל בעקבות אירוע חריג שהתרחש לפני כשלושה שבועות בתחנת דלק - קראו עוד

תושבי נווה נוי מלווים את שירה סוסליק ז״ל בדרכה האחרונה
תושבי נווה נוי מלווים את שירה סוסליק בדרכה האחרונה

תושבי נווה נוי מרכינים ראש, מרימים דגל בגאווה ומלווים את שירה סוסליק ז״ל בדרכה האחרונה

פיגוע ירי בבאר שבע – עדכונים שוטפים
פיגוע ירי

14.45 - ברגעים אלו מדווח על פיגוע ירי בתחנה המרכזית בבאר שבע , מדווח על שני פצועים ומחבל מנוטרל.

 סגן ראש העיר באר שבע הודה  אני החייל המילואימניק שתקף את העובד הבדואי 
צילום מתוך רשת חברתית על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים שמעון טובול

משה טובול, סגן ראש העיר באר שבע, אישר כי הוא החייל שתועד בסרטון תחנת הדלק בכפר עזה, שבו תוקף עובד - קראו עוד

סכך לסוכה בחינם בבאר שבע
סכך לסוכות

שאלתם אותנו איך משיגים סכך לסוכות? אז עירית באר שבע תספק לתושבים סכך בחינם ובכך תמנע גם השחתת עצים ודקלים - קראו עוד

הביטוח הלאומי פרסם את נתוני השנה ל-7/10
שביעי באוקטובר

שנה חלפה מאז אירועי 7 באוקטובר, היום שבו הותקפה מדינת ישראל על ידי ארגון הטרור חמאס, והשפעות האירוע עדיין ניכרות - קראו עוד

יום השנה הראשון לאירועי 7 באוקטובר: טקסים ממלכתיים וקהילתיים בכל רחבי הארץ
אירועי יום האבל האזרחי

היום (ראשון) ומחר תציין מדינת ישראל את יום השנה הראשון לאירועי 7 באוקטובר – יום שייזכר ככואב ומצער בהיסטוריה של - קראו עוד

חדשות