פיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע

המחבל שנוטרל צילום לפי חוק 27א'

קצין צה"ל ואזרח נפצעו באורח קל בפיגוע דקירה בתחנה המרכזית של באר שבע. לוחם צה"ל נוסף שהיה במקום ניטרל את המחבל.

תושב רהט ירד מאוטובוס בתחנה המרכזית, התנפל על קצין ודקר אותו. הקצין לא איבד עשתונות והדף את המחבל, שנורה למוות על-ידי חייל אחר. חייל נוסף נפצע קל מנתזי ירי.
קצין צה"ל בן 20 ואזרח נפצעו באורח קל בפיגוע דקירה הבוקר בתחנה המרכזית של באר שבע. כוחות צה"ל במקום ירו במחבל ונטרלו אותו ולאחר מכן הוא מת מפצעיו, לוחם צה"ל נוסף שהיה במקום ניטרל את המחבל.
מחקירה ראשונית עולה כי המחבל נאג'י אבו פרייח, נהג אוטובוס מרהט, ירד מהסעה, דקר ופצע קצין צה"ל באורח קל. לוחם צה"ל נוסף שהיה במקום חיסל את המחבל.

צילום דוברות המשטרה
צילום דוברות המשטרה

המחבל נאג'י אבו פרייח, נהג אוטובוס מרהט, חמוש בסכין דקר הבוקר קצין צה"ל בתחנה המרכזית בבאר שבע ופצע אותו באורח קל. לוחם צה"ל נוסף שהיה במקום חיסל את המחבל.

בהנחיית ממ”ז דרום פשטו כוחות המשטרה של המחוז על ביתו של המחבל בעיר רהט ועצרו 5 מבני משפחתו לתחקור וזאת במסגרת החקירה שמנוהלת בימ”ר נגב של המחוז הדרומי יחד שירות הביטחון הכללי.

המחבל היה אמור להתחיל בעוד שבועיים עבודות שירות, לאחר שהורשע בשוד שביצע בתחנת דלק בבאר שבע, כאשר איים על המוכר באקדח אוויר. קצין שירות המבחן שבחן את מצבו האישי כדי לבדוק אם הוא כשיר לעמוד ולדין ולקבל אחריות על מעשיו – קבע כי עונש מאסר עלול להעמיק את מעורבותו השולית ולפגום בהישגיו הטיפוליים. לפיכך הוחלט על עבודות שירות במשך תשעה חודשים. כמו כן, במקום מעצר במתקן של שב"ס הוא שהה בפנימייה שהיוותה עבורו חלופת מעצר, אך גם ממנה הוא ברח ונעצר שוב.
מפקד מחוז הדרום של משטרת ישראל, ניצב אמיר כהן אמר כי הם "מכירים את המחבל. יש לו עבר פלילי עשיר. הוא היה לקראת ריצוי עונש ב-14.4 על סמים ורכוש ואז עשה את המעשה הזה. אי אפשר לעשות הכללות, החברה הבדואית – במיוחד אחרי ה-7.10 עושה פעולות טובות מאוד לחברה הישראלית ובדרום".

תנועת רגבים מסרה בתגובה לאירוע כי "הפיגוע הבוקר בבאר שבע על ידי תושב רהט הוא תמרור אזהרה נוסף על פרשת הדרכים של האוכלוסיה הבדואית בנגב. למיטב ידיעתנו, כל הפיגועים בעשרים השנים האחרונות בנגב נעשו על ידי תושבי הנגב עצמם".
"בחברה הבדואית", הוסיפו ברגבים, "ישנם שנפגעו קשות בטבח השביעי לאוקטובר, ומאידך ישנם רבים המעורבים בטרור נגד מדינת ישראל בהברחות נשק ובהסתרת מחבלי הנוחב'ה ועוד. בפרשת דרכים זו, מדינת ישראל חייבת לסמן את הכיוון הברור שהנגב והתושבים הבדואים הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. זהו הזמן למעשים ולא לגרירת רגליים. אכיפת החוק ושמירתו לצד הסדרת ההתיישבות הבדואית היא ההבטחה של עתיד הנגב כולו בתוך מדינת ישראל".

מאמרים שאולי יעניינו אתכם
אולטרס הפועל ב"ש "נחרים משחקים למשך חצי שנה"
קרדיט-דוברות מרחב נגב

ארגון אוהדי הפועל באר שבע "אולטרסאות'" הכריז אמש על צעד מחאה דרמטי בתגובה להרחקתם של למעלה מ-20 מחבריו מהמגרשים למשך - קראו עוד

תושב באר שבע ביצע עבירות מין בקטינות
כתב אישום

אלירן צור, תושב באר שבע בן 29, הועמד לדין בעקבות האשמות חמורות של ביצוע עבירות מין כלפי 20 קטינות בגילאים - קראו עוד

המשחק בין הפועל ב"ש לסכנין יירשם כ-0:0 ללא נקודות
קרדיט הפועל באר שבע

בעקבות העימותים האלימים שהתרחשו במשחק בין בני סכנין להפועל באר שבע, מסתמן כי המשחק בין הפועל ב"ש לסכנין יירשם כ-0:0 ללא - קראו עוד

אזהרת מבקר המדינה מתניהו אנגלמן
המבקר בוועידת המשפט

בטקס פתיחת שנת המשפט של לשכת עורכי הדין שנערכה בתל אביב, הזהיר מבקר המדינה מתניהו אנגלמן: "ביקורת המדינה חיונית לביטחון - קראו עוד

שריפת ארון חשמל בבניין ברחוב שמחה אסף באר-שבע
צילום - מתנאל בושרי - דוברות כבאות דרום

במוקד 102 של מחוז דרום התקבלו במהלך הלילה הודעות על עשן בתוך חדר מדרגות בבניין בן 3 קומות ברחוב שמחה - קראו עוד

תאונה עם מעורבות שני כלי רכב אירעה ברחוב מצדה פינת אברבנאל בבאר שבע.
צילום- איחוד הצלה סניף באר שבע

תאונה עם מעורבות שני כלי רכב אירעה ברחוב מצדה פינת אברבנאל בבאר שבע.

הודעה מטעם עיריית באר שבע
עירית באר שבע

הודעה מטעם עיריית באר שבע

הפגנה ברחבי באר שבע
הפגנה בבאר שבע

בעקבות הודעת צה"ל ושב"כ מאתמול, על איתור והשבת גופותיהם של שישה חטופים מתוך מנהרה תת-קרקעית במרחב רפיח, נרשמת בבאר שבע - קראו עוד

מי שובת מחר?
שביתה

מחר בבוקר, בשעה 6:00, צפויה להתחיל שביתה כללית רחבה במשק הישראלי, שתכלול מגוון רחב של מגזרים ציבוריים ופרטיים. שביתה זו, - קראו עוד

דיווח על חשוד בתחנה המרכזית בבאר שבע
החשוד צילום מתוך רשת חברתית על פי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

דיווח על חשוד בתחנה המרכזית בבאר שבע

בשבוע הבא שיבושים ברכבת ישראל בבאר שבע 
רכבת ישראל

בשבוע הבא יחולו שיבושים בתנועת הרכבות של רכבת ישראל בשל עבודות תחזוקה ותשתית באזור תחנת בית יהושע, ביום שישי, ה-6 - קראו עוד

הנער שטרית איתי מבאר שבע נעדר
צילום- דוברות המשטרה

איתי שטרית בן ה-16 נעדר מאז אתמול, משטרת ישראל פונה ליצבור לסייע בחיפושים אחריו

חדשות