פיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע

Pinterest LinkedIn Tumblr +

קצין צה”ל ואזרח נפצעו באורח קל בפיגוע דקירה בתחנה המרכזית של באר שבע. לוחם צה”ל נוסף שהיה במקום ניטרל את המחבל.

תושב רהט ירד מאוטובוס בתחנה המרכזית, התנפל על קצין ודקר אותו. הקצין לא איבד עשתונות והדף את המחבל, שנורה למוות על-ידי חייל אחר. חייל נוסף נפצע קל מנתזי ירי.
קצין צה”ל בן 20 ואזרח נפצעו באורח קל בפיגוע דקירה הבוקר בתחנה המרכזית של באר שבע. כוחות צה”ל במקום ירו במחבל ונטרלו אותו ולאחר מכן הוא מת מפצעיו, לוחם צה”ל נוסף שהיה במקום ניטרל את המחבל.
מחקירה ראשונית עולה כי המחבל נאג’י אבו פרייח, נהג אוטובוס מרהט, ירד מהסעה, דקר ופצע קצין צה”ל באורח קל. לוחם צה”ל נוסף שהיה במקום חיסל את המחבל.

צילום דוברות המשטרה

צילום דוברות המשטרה

המחבל נאג’י אבו פרייח, נהג אוטובוס מרהט, חמוש בסכין דקר הבוקר קצין צה”ל בתחנה המרכזית בבאר שבע ופצע אותו באורח קל. לוחם צה”ל נוסף שהיה במקום חיסל את המחבל.

בהנחיית ממ”ז דרום פשטו כוחות המשטרה של המחוז על ביתו של המחבל בעיר רהט ועצרו 5 מבני משפחתו לתחקור וזאת במסגרת החקירה שמנוהלת בימ”ר נגב של המחוז הדרומי יחד שירות הביטחון הכללי.

המחבל היה אמור להתחיל בעוד שבועיים עבודות שירות, לאחר שהורשע בשוד שביצע בתחנת דלק בבאר שבע, כאשר איים על המוכר באקדח אוויר. קצין שירות המבחן שבחן את מצבו האישי כדי לבדוק אם הוא כשיר לעמוד ולדין ולקבל אחריות על מעשיו – קבע כי עונש מאסר עלול להעמיק את מעורבותו השולית ולפגום בהישגיו הטיפוליים. לפיכך הוחלט על עבודות שירות במשך תשעה חודשים. כמו כן, במקום מעצר במתקן של שב”ס הוא שהה בפנימייה שהיוותה עבורו חלופת מעצר, אך גם ממנה הוא ברח ונעצר שוב.
מפקד מחוז הדרום של משטרת ישראל, ניצב אמיר כהן אמר כי הם “מכירים את המחבל. יש לו עבר פלילי עשיר. הוא היה לקראת ריצוי עונש ב-14.4 על סמים ורכוש ואז עשה את המעשה הזה. אי אפשר לעשות הכללות, החברה הבדואית – במיוחד אחרי ה-7.10 עושה פעולות טובות מאוד לחברה הישראלית ובדרום”.

תנועת רגבים מסרה בתגובה לאירוע כי “הפיגוע הבוקר בבאר שבע על ידי תושב רהט הוא תמרור אזהרה נוסף על פרשת הדרכים של האוכלוסיה הבדואית בנגב. למיטב ידיעתנו, כל הפיגועים בעשרים השנים האחרונות בנגב נעשו על ידי תושבי הנגב עצמם”.
“בחברה הבדואית”, הוסיפו ברגבים, “ישנם שנפגעו קשות בטבח השביעי לאוקטובר, ומאידך ישנם רבים המעורבים בטרור נגד מדינת ישראל בהברחות נשק ובהסתרת מחבלי הנוחב’ה ועוד. בפרשת דרכים זו, מדינת ישראל חייבת לסמן את הכיוון הברור שהנגב והתושבים הבדואים הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. זהו הזמן למעשים ולא לגרירת רגליים. אכיפת החוק ושמירתו לצד הסדרת ההתיישבות הבדואית היא ההבטחה של עתיד הנגב כולו בתוך מדינת ישראל”.

כתבות נוספות

שתף ברשתות החברתיות.

About Author

blank