באר שבע בין מהמובילות בגניבות רכב

Pinterest LinkedIn Tumblr +

באר שבע בין חמשת הערים המובילות בניסיונות גניבות רכב ברבעון הרביעי של 2023 – כך עולה מנתוני המערך המבצעי של Pointer מקבוצת Powerfleet, חברת האיתור והשבת כלי רכב.

על פי הנתונים הרבעון הרביעי של שנת 2023 מתאפיין במלחמה וקיטון חד של 60% בניסיונות גניבת הרכב, תופעה שצמצמה את הגידול בגניבות הרכב בתשעת החודשים הראשונים של השנה לסך גידול שנתי של 120% בניסיונות גניבות רכב ביחס לשנת 2022. במידה ומגמת הגידול בגניבות היה ממשיך גם ברבעון זה היינו עומדים על גידול של למעלה מ- 155% בגניבות. כלי הרכב המועדפים על הגנבים: ג’יפונים, מכוניות חשמליות והיברידיות.
חמש הערים המובילות בניסיונות גניבת הרכב בשנת 2023 הן תל אביב עם 10% פתח תקוה עם 7.8%, ירושלים עם 5.6%, רמת גן עם 5.3% ובאר שבע עם 5.1%. כלי רכב משנת מודל 2021 הנגנבים ביותר
הגניבות מבוצעות על ידי כנופיות מאורגנות לאורך כל שעות היממה. כמו כן, נמשכת ביתר שאת ברבעון הרביעי המגמה של ניסיונות גניבת רכב משנת מודל 2023 המהווים 14% מכלל הניסיונות ביחס לממוצע של – 3% שהיו מוכרים בכל שנת 2023. התופעה מוסברת בכך שחלק גדול מהגניבות לא מבוצעות לצורך חלקי חילוף אלא לטובת מכירת הרכבים עצמם לשימוש אישי בשטחי הרשות.
חמש הערים המובילות בניסיונות גניבת הרכב בשנת 2023 הן תל אביב עם 10% פתח תקוה עם 7.8%, ירושלים עם 5.6%, רמת גן עם 5.3% ובאר שבע עם 5.1%. כלי רכב משנת מודל 2021 הנגנבים ביותר.
ב-85% מתוך סך גניבות הרכב, נעשה שימוש במשבש סלולרי היוצר מיסוך על הקליטה הסלולרית ותשדורת GPS. דבר המעיד על כנופיות מאורגנות ומתוחכמות עם ציוד אלקטרוני יקר, אשר מסופק להם על ידי משפחות פשע, בעלות מגרשי פירוק המכוניות, הנמצאים בראש השרשרת וממומן על ידם.
ברבעון הרביעי עקב המלחמה, מרבית ניסיונות הגניבה אירעו החל משעות הערב ועד עלות השחר, זאת בשונה מתשעת החודשים הראשונים של השנה בה ניסיונות הגניבות בוצעו בכל שעות היממה תופעה שהיתה המשך למגמה בשנת 2022 ולבעיית המשילות.
אילן גולדשטיין מנכ”ל פוינטר: “הרבעון הרביעי של 2023 הינו רבעון חריג ביחס לשאר השנה וביחס לשנים קודמות. ברבעון זה בחודש אוקטובר נרשמה בלימה בגניבות, בשל נוכחות מוגברת של כוחות צה”ל ומשטרה, אך מנגד היתה עליה החל מחודש נובמבר, לאחר “התעשתות” של בעלי המשחטות ומשפחות הפשע ועליה בלחץ הכלכלי בשטחים”.

כתבות נוספות

שתף ברשתות החברתיות.

About Author

blank