באר שבע תיכלל במתווה הפיצויים לעסקים

Pinterest LinkedIn Tumblr +

הישג חשוב למגזר העסקי בבאר שבע: ראש העיר רוביק דנילוביץ’ הודיע כי שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ קיבל את הבקשה להכללת באר שבע במתווה הפיצויים.
לפני מספר דקות הודיע שר האוצר, בצלאל סמוטריץ”, כי מתווה הפיצוי לבעלי עסקים יורחב עד לקו 40 ק”מ מן הרצועה ויכלול את העיר ב”ש.
הפיצוי בגין נזקים עקיפים בגין פגיעה בפעילות העסקית ובתשלום שכר בעקבות נזקי המדינה יינתן עד 40 ק”מ מגבול רצועת עזה, כך עדכנו נציג משרד האוצר ויו”ר ועדת הכספים משה גפני בפתח דיון ועדת הכספים. משמעות הדבר היא שגם תושבים ועסקים בבאר שבע ובאשדוד יהיו זכאים לפיצויים.
הדברים נמסרו בפתיחת ישיבת ועדת כספים שדנה באישור הצעת חוק התוכנית לסיוע כלכלי (הוראת שעה – חרבות ברזל), התשפד-2023 לפיצוי עסקים שנפגעו כתוצאה מהלחימה. בשבוע שעבר הורחב מתן הפיצוי עד לגבול 20 ק”מ מעזה, תוך הוספת אופקים מעבר לטווח זה.
הממשלה אישרה באמצע השבוע את מתווה משרד האוצר למענה לעסקים בגין הנזק העקיף שנגרם להם בעקבות המלחמה. כזכור, המתווה כולל מענק המשכיות עסקית לעסקים בכל רחבי הארץ (עסקים ביישובי הספר זכאים להחזר מלא על נזק זה כקבוע בחוק), וכן שורת הקלות במתווה החל”ת. המתווה כפוף לאישור הכנסת ויובא לאישורה בימים הקרובים.
אך למרות הנזק מימי המלחמה המתארכים, באר שבע לא נכללה במתווה הפיצויים המלא לעסקים של משרד האוצר שאישרה הממשלה. מתווה הפיצויים שהציג השבוע שר האוצר הבדיל בין עסקים במרחק של עד 20 קילומטרים מגבול עזה לעסקים במרחק גדול יותר, כאשר עסק עד 20 קילומטרים מקבל מהמדינה פיצוי מלא על נזקיו הכלכליים כתוצאה מהמלחמה לרבות כיסוי ופיצוי על אובדן הרווחים שלו, בעוד עסק מעל 20 קילומטרים לא מפוצה על אובדן רווחיו כתוצאה מהמלחמה, אלא רק מקבל השתתפות חלקית בהוצאותיו הקבועות.
באר שבע נכללה בעבר במתווים המקיפים והכוללים, אך האוצר החליט להדק את הכיס ולא לכלול את ב”ש ונימק את החלטתו בכך שהיישובים שנכללו בהסדר הם אלה שמשרד החינוך ביקש את פינוים.
אך כעת החליטו באוצר לשנות את ההחלטה. ברגעים אלה ממש מתקיים בירושלים דיון בוועדת הכספים של הכנסת ובו דנה הוועדה בין היתר בנושא מתווה הפיצויים לבעלי העסקים. כפי שמדווח ראש עיריית ב”ש, שנוכח בוועדה, לפני מספר דקות יצר עימו קשר שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ ובפיו בשורה חשובה לבעלי העסקים, לפיה מתווה הפיצוי לבעלי העסקים הורחב עד לקו ה-40 ק”מ ויכלול את העיר באר שבע.
רוביק דנילוביץ’: “אני רוצה להביע את הערכתי לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ’, עימו קיימתי דיונים אינטנסיביים בשבועיים האחרונים, על שהבין את צורכי העיר והמגזר העסקי והרחיב את הפיצוי כך שיכלול את באר שבע. בנוסף, תודתנו ליו”ר הקואליציה ח”כ אופיר כץ על עזרתו הרבה ולכל חברי הכנסת שסייעו בנושא”.

כתבות נוספות

שתף ברשתות החברתיות.

About Author

blank