המחבלים תכננו לכבוש את תחנת משטרת באר שבע

Pinterest LinkedIn Tumblr +

חלק מהמחבלים מכוח נוח’בא של החמאס שחדרו לישראל בשבת השחורה ב-7 באוקטובר תכננו לכבוש את תחנת משטרת באר שבע ואחרים לחדור לבסיס חיל האוויר בחצרים. כך עלה ממסמכים שנמצאו אצל מחבלים שחוסלו ומחקירת כאלה שנעצרו.
ממסמכים שנמצאו על גופות מחבלים שחוסלו בשבת השחורה עולה כי חוליה בת 10 מחבלים הייתה אמורה להגיע לבאר שבע ועוד 20 לבסיס חיל האוויר הסמוך לעיר באר שבע

בין המסמכים שנמצאו בשטח היו מפות שהובילו לתחנת משטרת באר שבע שנמצאת בעיר העתיקה ולבסיס חיל האוויר לחצרים.
במסמכים היו גם טבלאות מהן עולה כי לפחות 10 מחבלים נשלחו לכבוש את תחנת משטרת באר שבע ו-20 אחרים היו אמורים לחדור לבסיס חצרים.

מחקירת אנשי הביטחון עלה כי המחבלים שתכננו להגיע לבאר שבע ולבסיס חיל האוויר עברו דרך רעים, ולאחר שנתקלו באלפי המבלים במסיבה הם החליטו להישאר במקום עם עשרות חבריהם ולטבוח בצעירים.
מהחקירות השונות גם עלה כי המסיבה הגדולה לא הייתה ידועה למחבלים, והיא לא הייתה יעד שנקבע מראש. נתון זה עלה מחקירת המחבלים שנתפסו וממסמכים שנמצאו על גופותיהם של המחבלים שחוסלו.

על פי הערכות ברגע החל פינוי אלפי המבלים במסיבה עם תחילת ירי הרקטות זיהו המחבלים שהגיעו לאזור רעים בדרכם למוקדים שונים בדרום, בהם באר-שבע ובסיס חיל האוויר, את הנהירה הגדולה מהמקום, והחלו בביצוע הטבח המחריד.
מתחקיר שנערך במשטרה עולה כי במסיבה נרצחו כ-360 אנשים, בהם 17 שוטרים. במהלך הטבח נחטפו מהמסיבה 40 צעירים.

כתבות נוספות

שתף ברשתות החברתיות.

About Author

blank