המתמודד למועצה בבאר שבע נעצר

Pinterest LinkedIn Tumblr +

עידו אטיאס פרסם ברשתות החברתיות ביקורת קשה נגד השר לביטחון לאומי לאחר שנעצר בהפגנה ביום חמישי בעיר והפך לעצור הראשון.

המתיחות בבאר שבע גבוהה באופן יחסי מיום חמישי, זאת בעקבות מעצרו של עידו אטיאס (28),  אחד ממובילי המחאה בבאר-שבע נגד הרפורמה המשפטית, שמתמודד בבחירות למועצת העירייה.

ביום חמישי התקיימה הפגנה במרכז המורים ,המשך להפגנות שנמשכות מזה שבעה חודשים. בתחילה ההפגנה הייתה רגועה ולא נרשמו אירועים מיוחדים, אולם  מיד לאחר נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו, נהרו רבים למרכז המורים והאווירה הפכה למתוחה.

את ההפגנה פתח  עידו אטיאס, המועמד למועצת העיר שנעצר השבוע בכוח ע”י המשטרה: “השבוע לראשונה בחיי נעצרתי באלימות ובגסות. זו נקודת מפנה לאחר חצי שנה של קשר טוב ותקשורת הדדית עם המשטרה, השבוע האלימות המשטרתית הגיעה גם אלינו. האלימות הזו הגיעה מהשר בן גביר ומחלחלת לשוטרים שבשטח. אנו רואים עוד סיכולים פוליטיים ממוקדים בעוד ועוד ערי מחאה כיאה לרוח המפקד החדש בן גביר”.

אטיאס תיאר את רגעי המעצר הדרמטיים: “נשלפתי מתוך ההמון מתוך ניסיון לסיכול פוליטי ממוקד ומתוך רצון להשתיק את הציבור הדמוקרטי והליברלי שהממשלה לא רוצה לשמוע את קולו, אך אמשיך להשמיע קול זה ולא אכנע אל מול האלימות. הודות לתמיכה האדירה שקיבלתי, גם לבד בניידת לא הרגשתי לבד לשנייה ועל כך אני מודה לכם מאוד”.

המפגינים החלו לחצות את מעבר החצייה באור ירוק ומיד כשהתחלף לאדום הם חזרו בחזרה לשפת הכביש. בשלב מסויים המשטרה התערבה, השוטרים טענו כי המפגינים מפריעים לתנועה בשדרות רגר והחלו לפנות אותם, ומשם נשלף עידו אטיאס ונדרש להתלוות לתחנת המשטרה.

אטיאס נלקח בניידת משטרה כאשר רבים מהמפגינים מלווים אותו, ביניהם עורכי דין שנרתמו לסייע. ” אמרו לי שלוקחים אותי לאופקים אולם לקחו אותי לטיול ברחבי העיר והחזירו אותי למרכז המורים, יש פה מצב של סיפור לא חוקי, להגיד שעוצרים אותי, לקחת לתחנת משטרה, לקחת את הציוד והרכוש את הטלפון רק כדי לנסות להיפטר מהמפגינים.

כתבות נוספות

שתף ברשתות החברתיות.

About Author

blank