העבר הפלילי של המחבל מהפיגוע בבאר שבע

Pinterest LinkedIn Tumblr +

נאג’י אבו פרייח, נהג אוטובוס מרהט, הוא המחבל שביצע את הפיגוע בתחנה המרכזית. בעוד שבועיים היה אמור להתחיל בעבודות שירות לאחר שהורשע בשוד.

נאג’י אבו פרייח, נהג אוטובוס מרהט, הוא המחבל שביצע הבוקר (ראשון) את הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע במהלכה נדקר קצין צה”ל ברציפים מחוץ לתחנה ונפצע קל. חייל אחר נפגע קלות מנתזי ירי. לאחר פיגוע הטרור בתחנה המרכזית: ההיסטוריה המדממת של באר שבע
המחבל רץ עם סכין בין הרציפים ומנוטרל: תיעוד דרמטי מהפיגוע בבאר שבעבזירת הפיגוע טען מפקד מחוז דרום, ניצב אמיר כהן, כי “לא היה לנו מידע מודיעיני ספציפי למחבל. אנחנו מכירים את הזהות שלו ועושים פעולות להבין את המניעים שלו ולהבין האם היה לו סיוע נוסף”. אולם, כעת מתברר עברו הפלילי “העשיר” והמחדל החמור של הפרקליטות ומערכת המשפט.
בחודש יוני 2022 נעצר אבו פרייח בחשד לשוד מזוין בבאר שבע. הוא הגיע אז לתחנת דלק בכניסה לעיר, פנה למוכר במקום ובאיומי אקדח דרש ממנו את כל הכסף שבקופה. לאחר מכן נמלט. אחרי מעצרו, הוא נאשם בשוד ובכך ששלף אקדח ושדד אלפי שקלים שהיו באותה העת בקופה. בפרקליטות דרשו 24 חודשים במסגרת הסדר טיעון ולאחר שהתקבלו תסקירי שירות מבחן והם הסכימו לתשעה חודשים בעבודות שירות בלבד. אולם, בית המשפט הלך לקראתו עוד קצת לאור התסקירים שדיברו על הליך טיפולי שעבר ונתן לו רק שישה חודשים בעבודות שירות.
בדיון שבו הורשע אבו פרייח אמרה הסנגורית שלו כי מדובר בצעיר שתיאר התמכרות לאלכוהול וסמים, חובות בסך 150,000 שקל ומצוקה כלכלית קיומית. “ביום הראשון ביקש להשתלב בקהילה טיפולית ולא להשתחרר למעצר בית והתחנן להזדמנות חד-פעמית לשקם את חייו. שירות המבחן לא סבר שמדובר במי שיש לו דפוסים עברייניים. הוא מתפקד באופן מופתי בכל הנוגע להליך הטיפולי, וגם ביחס לעבירה מודה ומביע חרטה מלאה”. שופט בית המשפט המחוזי יואל עדן קבע עם מתן גזר הדין כי “העבירה אשר ביצע חמורה, ובמסגרתה פגע בערכים המוגנים של שמירה על כבוד האדם, הרכוש, הקניין, תחושת הביטחון והסדר החברתי”. השופט ציין כי לאור ההליך הטיפולי שעבר הוא מצא שיש להקל עמו הקלה נוספת, וגזר עליו כאמור מאסר בפועל שהומר לעבודות שירות לתקופה של כחצי שנה חודשים. עוד הוטל עליו לפצות את הקורבנות כספית.

ניטרול המחבל

“ווידאתי שהאזור סטרילי מאזרחים ויריתי” – הלוחם מב”ש טוראי אליה, משחזר את חיסול המחבל מהפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע “דרכתי את הנשק, ווידאתי שהאזור סטרילי מאזרחים, ביצעתי ירי לעבר המחבל, נטרלתי אותו ובכך מנעתי אסון גדול יותר”, המחבל אבו פרייח נאגי, פצע חייל כבן 20 באורח קל וחוסל לאחר שטוראי אליה השיב לעברו באש

כתבות נוספות

שתף ברשתות החברתיות.

About Author

blank