הפועל ב”ש לליגה הצפון אירופית: לא נוכל להופיע למשחקים הקרובים

Pinterest LinkedIn Tumblr +

למרות שהנהלת הליגה הצפון אירופית הסכימה לבקשה של באר שבע לדחות את שני המשחקים הראשונים – במועדון מהנגב פסימיים בנוגע להשתתפות במפעל בהמשך

אנשי מועדון כדורסל הפועל באר שבע/דימונה הודיעו להנהלת הליגה הצפון אירופית שהקבוצה לא תוכל להופיע למשחקים בתקופה הקרובה.
בניגוד להנהלת פיב”א-יורופקאפ, שהציבה דרישות בלתי אפשרויות לעירוני נס ציונה, הפועל גליל עליון ובני הרצליה, ושגרמו לקבוצות לפרוש המשחקים, ראשי הצפון אירופית דחו את המשחקים של באר־שבע מתוך שאיפה שהקבוצה תצטרף למפעל בשלב מסוים של העונה.
הנהלת הליגה הצפון אירופית כבר הסכימה לבקשה של באר שבע לדחות את שני המשחקים הראשונים של הקבוצה.
מדובר במשחק החוץ שהיה אמור להיערך בשבוע שעבר באסטוניה מול טארטו אוליקול, ובמשחק הבית שהיה מתוכנן להתקיים ביום שלישי הבא בדימונה מול לנדסטדה המרס מהולנד.
למרות הרצון הטוב של הנהלת הליגה הצפון אירופית, במועדון מהנגב פסימיים לגבי השתתפות במשחקים בעונה הקרובה.
“במצב הנוכחי אין לנו כוונה לקחת חלק בליגה הצפון אירופית”, הבהיר מנכ”ל המועדון, תומר ירון. “לא נתחיל להסתובב באירופה עם אבטחה כבדה כמו שדורשת המדינה. כמו כל הקבוצות בארץ, גם אנחנו במשבר כלכלי, כך שאין לנו אפשרות לשחק באירופה. סביר להניח שלא נשתתף העונה בליגה הזו”.
המצב הנוכחי הכניס את המועדון לקשיים כלכליים. ספונסרים רבים עצרו את העברת הכספים, ולצד זה בית הספר לכדורסל שמפעיל המועדון ושמהווה מקור הכנסה משמעותי לא פועל מאז תחילת המלחמה.
במועדון מתקשים לערוך אימונים לילדים שנרשמו לבית הספר לכדורסל, כיוון שרוב האולמות בבאר־שבע תפוסים על ידי הצבא. מעבר לכך, מאמנים רבים גויסו לשירות מילואים.
“כל המצב עם הספונסרים ועם בית הספר לכדורסל הנחית מכה כלכלית גדולה על המועדון, ואנחנו נלחמים כדי לשרוד”, אמר ירון.
נקודת אור במועדון הגיעה ממחלקת הנוער: בתחילת השבוע חזרו הקבוצות התחרותיות במחלקה לפעילות.
ירון. “הייתה לנו הזדמנות חד פעמית לשחק בדימונה והחלטנו לנצל אותה”
“שמחנו והתרגשנו לראות חיוכים רבים בקרב השחקנים והשחקניות, שהגיעו בנוכחות כמעט מלאה ונתנו קצת אוויר לגוף ולנפש בזמן הימים הקשים שכולנו עוברים”, אמרו במחלקת הנוער.
הבעלים של מועדון הפועל באר־שבע, כפיר ארזי, והמנכ”ל תומר ירון, השתתפו ביום שני בערב בכנס עם השר שר התרבות והספורט, מיקי זוהר.
באירוע שנערך בירושלים השתתפו נציגי מאיגודים שונים, מהתאחדויות ומקבוצות כדורגל וכדורסל.
בדיון החירום שמעו השר וחברי הנהלת המשרד את הצרכים והקשיים שעולים מהשטח.
בדיון אמר השר כי בשלב הראשון יש כוונה שמשחקים בליגת העל בכדורסל ובכדורגל יחודשו ב־25 בנובמבר ללא קהל ביציעים בשלב ראשון.
“אנחנו עובדים עם פיקוד העורף כמובן”, אמר השר. “הצפי של נובמבר אולי יתממש, אבל אין לדעת. הכל יכול להיות במצב של מלחמה. כשהליגות יחזרו, זה יהיה כנראה ללא קהל. בהמשך אולי יהיה אפשרי להכניס 150-200 איש בכדורגל, ואולי 100-150 איש בכדורסל”.
השר ציין כי שאיפתו היא שיהיו כמה שיותר משחקים העונה. “כולנו צריכים להבין שנצטרך לעבור לשגרת חירום”, הוסיף השר. “יהיה ספורט. אנחנו נתאים את מתווה הפיצויים לכמות המשחקים שישוחקו. ייתכן שנעצור משחקים באמצע בגלל אזעקה ונחזור לשחק אחרי האזעקה. לא ניתן פרס לחמאס, נחזור לשגרה”.
השר הודיע על מתן מענה לגופי הספורט בתקופת המלחמה ולאחריה הכולל תמיכה כלכלית ומענה אבטחתי בעת הצורך. משרד הספורט, כך הוסיף השר, עובד בימים אלה על מבחן פיצוי לאגודות שחוו אובדן הכנסות.

כתבות נוספות

שתף ברשתות החברתיות.

About Author

blank