הקרב על רבנות באר שבע

Pinterest LinkedIn Tumblr +

בשל עזיבתו המסתמנת של הרב יהודה דרעי את העיר באר שבע: רבנים רבים עשויים להתמודד לתפקיד
על פי המסתמן רבה של באר שבע הרב יהודה דרעי הוא המועמד מטעם מפלגת ש”ס למשרת הרב הראשי לישראל, בבחירות שיערכו בעוד יותר מכחודש.

בשל כך החל לאחרונה שיח ער סביב הבחירות לרבנות העיר באר שבע. חשוב להדגיש: הרב דוד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה ובנו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ”ל, מתמודד מולו והתמודדות היא צמודה וכלל לא ניתן לדעת כרגע מי יזכה בתפקיד.
לאחרונה נידונו בעולם הרבני ובעולם הפוליטי מספר שמות. בכיר בש”ס מספר בשיחה עם ערוץ 7 כי הם אינם מתכוונים בשום אופן לוותר על רבה של באר שבע.
“גם אם הרב יהודה דרעי הולך לרבנות הראשית, מבחינת ש”ס לוותר על באר שבע לא בא בחשבון, האופציה היחידה היא רק מועמד אשכנזי כאשר השם שעולה אצלנו שוב ושוב הוא הרב אהרון דרשביץ, אב”ד באר שבע, רב בית הכנסת הכיפה ובוגר ישיבת הכותל”.
באגף הספרדי עולים מספר שמות: הרב גד רווח, רבה של המועצה המקומית מצפה רמון ובוגר ישיבת קרני שומרון. עד לא מכבר רב קהילת ‘משכן שמעון- בית יוכבד בעיר באר שבע, רב התתמ”ד ‘עץ חיים’ בעיר וכמו כן פתח את המסלול התורני בישיבת אמי”ת בעיר ועמד בראשו, וכן גם רב ארגון איחוד הצלה סניף באר שבע. מתלמידי הראשון לציון הרב יצחק יוסף והרב יעקב שפירא, ראש ישיבת מרכז הרב.
מועמד נוסף הוא הרב שמעון כהן, ראש מוסדות מוריה וראש ישיבת באר התחיה, דמות רבנית בולטת בעיר אשר נמצא ב’חמישיה’, חמשת הרבנים המקורבים לשר האוצר בצלאל סמוטריץ’. לפי דברים גורמים בכירים המעורים במפלגת הציונות הדתית מסתמן כי המפלגה, במידה והדבר יהיה על הפרק, תתמוך באופן רשמי במועמדותו.
עוד מועמד אפשרי ששמו עולה הוא הרב יורם כהן, רב שכונת רמות בבאר־שבע וראש מוסדות “אמרי יוסף”. הרב יורם כהן יליד העיר באר שבע, התחנך בישיבת בני עקיבא בעיר באר שבע, בוגר ישיבת כרם ביבנה סיים שם לימודי רבנות ודיינות, רב שכונת רמות בעיר, הקים מוסדות מפוארים בעיר באר שבע בשם “אמרי יוסף”, בהם כוללי אברכים בוקר וערב מדרשה לנשים ועוד.
“הרב יורם כהן יד ימינו של ראש העיר הנוכחי מר רוביק דנילוביץ, אשר מתייעץ עימו בכל דבר ודבר, הרב יורם כהן מקובל על כלל המגזרים בעיר באר שבע ספרדים ואשכנזים דתיים לאומיים, חילונים, וחרדים, כולם באי ביתו, מקובל על רוב חברי מועצת העיר בעיר באר שבע מכלל נציגי המפלגות ונבחרי הציבור מפלגות ש”ס והציונות הדתית”, אומרים גורמים המעורבים בעיר.

כתבות נוספות

שתף ברשתות החברתיות.