התחבורה הציבורית בשבת תיפסק – למרות הימשכות המלחמה

Pinterest LinkedIn Tumblr +

בסוף השבוע האחרון פעלה בתשלום תחבורה ציבורית ולא רק לכוחות הביטחון. זאת הייתה השבת הראשונה שבה פעלו קווים בין עירוניים מערים ברחבי הארץ – ובהן ירושלים, תל אביב, אשדוד, באר שבע, חיפה – והשבת החמישית שבה הרכבת פעלה.בסוף השבוע הקודם המידע על מספרי הקווים והתדירות שלהם לא הופץ באתר של משרד התחבורה, אף שהמידע נחוץ והכרחי לציבור.

משרד התחבורה החליט לעצור את פעילות הרכבות והקווים הבינעירוניים בסוף השבוע שהייתה נהוגה מתחילת המערכה בעזה. בשירות השתמשו כוחות הביטחון, משרתי מילואים ואזרחים מן השורה שהיו זקוקים לכך. משרד הביטחון מצדו טוען: “לא ביקשנו להפסיק את השירות”
משרד התחבורה לא יפעיל בסוף השבוע הקרוב (11-10 בנובמבר) את רכבת ישראל, וככל הנראה גם קווי האוטובוסים הבינעירוניים לא יופעלו, מפני שחברות התחבורה הציבורית לא קיבלו הוראה לפעול בסוף השבוע הקרוב. למרות שבסוף השבוע האחרון נוסעים השתמשו בתחבורה שפעלה לראשונה גם עבור אזרחים שאינם חלק מכוחות הביטחון.
משרד הביטחון התנער מהפרסומים שנפוצו מוקדם יותר היום, ולפיהם הם הודיעו למשרד התחבורה כי אין עוד צורך בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת. ממשרד התחבורה לא נמסרה תגובה. לטובת אנשי המילואים יופעלו הסעות בסוף השבוע הקרוב. אבל עדיין לא ברור מאין הן ייצאו. מידע על כך לא נמסר ממשרד התחבורה.

כתבות נוספות

שתף ברשתות החברתיות.

About Author

blank