חגיגות פורים ויום העצמאות 2024

Pinterest LinkedIn Tumblr +

השביעי באוקטובר עדיין יושב חזק על כל תושבי ישראל כטראומה לאומית לאחר הטבח שביצע חמאס ביישובי הדרום, על כך יש להוסיף את מספר חללי צה”ל מאז ועד היום בתמרון הקרקעי ואם לא די בכך ישנם עוד כ 200 אלף תושבים המפונים מאזורי הלחימה בדרום ובצפון מול חיזבאללה. וחייבים להזכיר עוד כ 3000 פצועים.

על רקע אירועי 7 באוקטובר, המלחמה המתנהלת והחטופים שעדיין מוחזקים בעזה, קוראים ראשי ערים לחגוג בצמצום את יום העצמאות ה-76. ראש העיר גבעתיים, יוזם הבקשה: “זמן לאחדות עם כאב המשפחות השכולות”. לקריאה הצטרפו כפר סבא, קדימה-צורן, גני תקווה ורעננה/

במכתב שיזם ראש העיר גבעתיים רן קוניק, המשמש גם כיו”ר ועדת התרבות והספורט של מרכז השלטון המקומי, הוא קורא להצניע את חגיגות יום העצמאות ה-76, לנהוג בסולידריות עם המשפחות השכולות, לכבד את כאבן הטרי ולהתאחד למען החזרת החטופים הביתה בשלום. אל קוניק הצטרפו ראשי ערים נוספים, ובהם ראש העיר כפר סבא רפי סער, ראש העיר גני תקווה ליזי דלריצ’ה, ראשת מועצת קדימה-צורן קרין גרין וראש העיר רעננה חיים ברוידא, שתומכים ביוזמה.

מנגד, עיריית ירושלים החליטה להחזיר את העדלאידע למרכז העיר לראשונה משנת 1982.

פורים בפתח ורוב הרשויות והמוסדות החליטו לחגוג בצניעות, אמנם זהו חג צבעוני ושמח אך האירועים של השביעי באוקטובר מעיבים על מצב הרוח, חלק מהמשפחות איבדו את יקיריהם בטבח וחלק בלחימה בעזה, למשפחות הללו אין פורים ואין חגיגות.

במקביל בפרסומים ברחבי הרשת אנו נתקלים במסיבות פורים ובנשפים, אמנם קשה לקבל את ההחלטה לחגוג בפסטיבל או בנשף אך יש כאלה שרואים כאן ועכשיו או כאלה שמחפשים אסקפיזם – בריחה מהמציאות.

בקרוב נפגוש את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה ובצמוד גם את יום העצמאות, וגם כאן חייבים לשנות את המתכונת המוכרת והידועה, וגם כאן נתקלנו השבוע בעירית ערד שהחליטה לחגוג בגדול עם דודו אהרון, נועה קירל והג’ירפות בסכום כולל של חצי מיליון שקל, ועיריות אחרות שהחליטו לחגוג בצניעות, ללא זיקוקים שמהווים בעיה קשה להלומי הקרב בקרבנו ומספר הלומי הקרב גדל בצורה משמעותית במערכה האחרונה.

 

שתף ברשתות החברתיות.

About Author

blank