כישלון במכרז “מחיר מטרה” בב”ש: 6 מתוך 7 מגרשים נותרו ללא הצעות

Pinterest LinkedIn Tumblr +

בבאר שבע, נרשם כישלון גדול. שם שווקו 1,109 דירות, 6 מתוך 7 מכרזים נותרו ללא מציע. מתוך 1,109 דירות, רק 156 שווקו בהצלחה. ארז אלון יזמות זכתה במגרש במחיר של 5.9 מיליון שקל, כשמחיר השומה עמד על כ-20 מיליון שקל. הכישלון המכרז גדול בעיקר לנוכח הפוטנציאל של שכונת פסגת רמות בבאר שבע (צפונית לשכונת רמות הפופולרית), שהחלה להיבנות במרץ אשתקד, ותכלול בסופו של דבר כ-3,700 יחידות דיור. היא נמצאת לא רחוק מהמרכז הרפואי סורוקה ואוניברסיטת בן גוריון, היום יש 70 חברות הייטק בפארק ורמ”י בהחלט יכולים להיות מאוכזבים מהתוצאה.
המדינה רוצה להגדיל את ההיצע? מתוך 1,109 דירות, רק 156 שווקו בהצלחה בשכונת פסגת רמות. גם בדימונה, מגרש אחד מתוך 3 יחכה לסבב הבא. באלעד, לעומת זאת, שווק פרוייקט ענק בהצלחה, אבל ב”הנחה” של 63% משומת רמ”י
שלושה מכרזים של רמ”י במסגרת “מחיר מטרה” נסגרו השבוע, ושוב הוכח כי הקבלנים לא ממהרים ללכת, לפחות בחלק מהמקרים, על זכיה במכרז בכל מחיר. הקבלנים לא ניגשו לחלק מהמכרזים ומאות יחידות דיור יעברו לשיווק חוזר. מדובר בשלושה מכרזים גדולים יחסית: 460 דירות באלעד, 1109 דירות בפסגת רמות וגם 1,122 בשכונת יוני נתניהו בדימונה. בכל הפרוייקטים, מדובר בבניה רוויה. מחיר מטרה הפך לאופציה היחידה בשוק לרכוש דירות בהנחה משמעותית, של 20% – או עד 300 אלף שקל.
נתחיל עם דימונה, שם זכו קבלנים ב-2 מתוך 3 מגרשים בשכונת יוני נתניהו (אחרי שבפעם הקודמת המכרז נסגר ללא מציעים), כך ש-246 יחידות דיור נשארו לסבב הבא. מחיר שומת רמ”י עבור המגרש הראשון היה 22.9 מיליון שקל אבל הוא נמכר תמורת כ-3.2 מיליון שקל. במגרש השני שווקה הקרקע ב-91 אלף שקל, כשמחיר השומה עמד על 18.7 מיליון שקל. כלומר, הקבלנים לא קונים בכל מחיר – הם מציעים את מחי המינימום, מחיר אפסי, וממתינים לתוצאות המכרז בתקווה שיוכלו לרכוש קרקע במחיר נמוך. הזוכות במכרזים: החברות אדני ארץ (412 דירות) ול.ה.ו נכסים (464 דירות).

 

כתבות נוספות

שתף ברשתות החברתיות.

About Author

blank