לוחית זיהוי חובה לרוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים בבאר שבע

Pinterest LinkedIn Tumblr +

ההחלטה, התקבלה במרכז השלטון המקומי ופורום ה-15, זאת לאחר מאבק ארוך למען לקידום חקיקה: ”מברכים על אישור יישום התקנות החדשות בועדת הכלכלה, אשר מחייבים אופניים וקורקינטים חשמליים בנשיאת לוחיות זיהוי.

מרכז השלטון המקומי ופורום ה-15 מדווחים, כי הם מברכים על אישור תקנות התחבורה החדשות לקורקינטים חשמליים ואופניים אשר יחויבו בנשיאת לוחיות זיהוי.
אישור התקנות היום בוועדת הכלכלה בכנסת מגיע לאחר שנים בהן מרכז השלטון המקומי ופורום ה-15 קידמו מהלכים מול משרד התחבורה וגופים נוספים בכדי להכיר בכך שקורקינטים חשמליים ואופניים הם כלי רכב לכל דבר ועניין וכי קיים צורך ביישום אמצעי אכיפה אפקטיביים ומתאימים. למעשה, כבר בשנת 2018 פורום ה-15, מרכז השלטון המקומי קרא ופעל מול משרד התחבורה לקידום החובה להתקנת מספר זיהוי על הכלים החשמליים ובשנים האחרונות המאבק אף תפס תאוצה נוכח העלייה בשימוש בכלי רכב אלו שפעמים רבות מוביל לשימוש לא חוקי ומסכן חיים.
כאמור, במשטרת ישראל גם בירכו על המהלך, שכן גורמים במשטרה קראו לממשלה עוד בשנת 2014 לנקוט בצעדים משמעותיים שמטרתם הסדרת הנושא, לצורך טיפול איכותי וטוב יותר באכיפת עבירות בידי רוכבי אופניים חשמליים וקורקינטים. בשיחה עם באר שבע נט, אף ציינו גורמים במשטרה כי מדובר ב”חוק שישנה את המציאות בכבישים, ויעזור משמעותית בטיפול באכיפה”.
החלטת ועדת הכלכלה היום לקידום החקיקה הגיעה לאחר שינוי המגמה ושינוי המדיניות של משרד התחבורה בנושא בעקבות פניותינו ואנו מקווים שבעתיד הקרוב תקנות אלו יורחבו ותיושמנה גם על תלתי אופן חשמליים, ריקשות חשמליות ועוד.
חיים ביבס, יו”ר מרכז השלטון המקומי: “אישור התקנות החדשות הן בשורה חשובה לכל הולכי הרגל ומשתמשי הדרך. במשך שנים מרכז השלטון המקומי יחס עם פורום ה- 15 קידמו מול משרד התחבורה את ההבנה כי קורקינטים ואופניים חשמליים הם כלי רכב לכל דבר ועניין, וככאלו על המדינה ליישם מנגנוני אכיפה עליהם. אני מברך את אישור ההחלטה ומקווה שכבר בעתיד הקרוב התקנות יורחבו ויכללו גם כלי רכב חשמליים נוספים.”

 

כתבות נוספות

שתף ברשתות החברתיות.

About Author

blank