מועצת נאות חובב עברה לתחומה המוניציפלי של באר שבע

Pinterest LinkedIn Tumblr +

שר הפנים משה ארבל החליט להעביר את מועצת נאות חובב לתחומה המוניציפלי של באר שבע. המהלך נמשך כשש שנים הוועדה שבחנה את הנושא העריכה כי ההכנסות מהמפעלים יקפצו ב–60% בשנים הקרובות.
ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ’ התייחס למהלך: “ההחלטה היסטורית, עתידה לשנות את פני המציאות ולבסס את העיר בעתיד. זוהי החלטה מכוננת שתהווה נדבך בינלאומי נוסף, דבר שיחזק את עיר המטרופולין, יהפוך אותה לעוגן מרכזי שמתכלל את מוקדי התעסוקה השונים במרחב, יפעל באחריות לשמירה על הסביבה ואיכות החיים של התושבים ויצור שותפויות וחיבורים עם האקדמיה, המרכז הרפואי, רובע החדשנות, חברות ההיי טק והסטארט-אפיסטים, שהופכים דימיון למציאות”.
בתום הליך שנמשך שש שנים, שר הפנים ארבל קיבל החלטה לצרף את שטחי מועצת נאות חובב לבאר שבע • בתכנון – הקמת אזורי תעסוקה נוספים שישמשו את כל תושבי האזור
שר הפנים משה ארבל חתם בסוף שבוע האחרון (חמישי) על שיוך המועצה התעשייתית נאות חובב לבאר שבע. השר אימץ את המלצת המנכ”ל רונן פרץ והמלצות הוועדה הגאוגרפית דרום, אשר דנה בנושא בחינת מעמדה המוניציפאלי של מועצה תעשייתית נאות חובב, כולל שינוי גבולות ושימור חלוקת ההכנסות הקיימת היום לרשויות השכנות.
נאות חובב הינה אחת משתי מועצות מקומיות תעשייתיות יחידות בארץ, אשר הוקמה כאזור תעשייה מכוח החלטת ממשלה, אשר מטרתה הייתה לרכז מפעלים מזהמים בשטח גלילי. האזור היה בפיקוח משרדי הממשלה ונוהל על ידי החברה הממשלתית “מבני תעשייה”. עם התפתחות התעשייה והרחבת האזור, הפך הריכוז למטרד סביבתי של אוויר, נחלים וקרקע.
משכך, הוחלט בשנת 1989 על הקמת מועצה מוניציפאלית תעשייתית, שכוללת כיום בתחום שיפוטה את פארק התעשייה נאות חובב (לשעבר רמת חובב), את גבעת שמן ותחנת הכוח רמת חובב המצויות ממזרח לפארק התעשייה, וכן את אזור התעשייה רמת בקע (ממזרח לכביש 40), המיועד לאיוש על ידי חברת אלביט.
המועצה הרחיבה את שטחה בשנת 2020 עם צו שינוי גבולות והעברת שטח של 8,209 דונם שהועברו מתחום שיפוט מועצה אזורית רמת נגב. באותה ועדה דנו ואף הכריזו על חלוקת הכנסות ל-11 רשויות סמוכות: מרחבים, רמת הנגב, ירוחם, אל קסום, שגב שלום, תל שבע, ערערה בנגב, באר שבע, חורה, לקיה ונווה מדבר.

כתבות נוספות

שתף ברשתות החברתיות.

About Author

blank