מורות האולפנה בבאר שבע מרגישות מאוימות 

Pinterest LinkedIn Tumblr +

כבר שנים שהצוות החינוכי באולפנת בני עקיבא בבאר שבע “חן במדבר” סובל מהשחתת צמיגי הגלגלים באוטו. מורה בצוות משתפת: “כל הגורמים הרלוונטים מדברים מאד יפה אבל הם לא עושים מספיק”

אולפנת “חן במדבר” שבבאר שבע סובלת כבר שנים מהתנכלות מצד גורם לא ידוע כבר למעלה מ-6 שנים. למרות שהם פנו למעלה מ-40 פעם למשטרה בעקבות השחתת גלגלי הרכבים של המורים זה עדיין לא עזר.
צוות ההוראה באולפנה החליט לשבות היום (ב’) בקריאה לגורמי האכיפה להגביר את המאמצים כנגד מי שמשחית את רכבי המורים, אלא שבשל ההשבתה, מרכז ישיבות ואולפנת בני עקיבא הודיעו שהם לא יקבלו תשלום על היום כמקובל בחוק.

blank

המורות זעמו: “במקום לבוא ולתמוך, לבוא ולהתעניין, מה הם מודיעים לנו? שאנחנו גם לא מקבלות על היום הזה כסף כאילו אנחנו אשמות בפנצ’רים שנגרמים לנו בגלגלים”.
לאורך השנים וביתר שאת בחודשים האחרונים הוביל ראש האולפנה הרב יוני סמואל יחד עם וועד ההורים מפגש עם מפקדי המרחב במשטרה, מפקד תחנת באר שבע, נציגי העירייה, אנשי משרד החינוך ועוד זאת במטרה לגבש דרכי פעולה שיבטיחו את ביטחונם של המורים. זאת מתוך ההבנה כי הפגיעה נעשית ע”י גורם שאינו התלמידות ואינו קשור לאולפנה.
העירייה מצידה התקינה מצלמות, המשטרה הקצתה למשימה צוות בילוש ובית הספר יזם התקנת שער חשמלי, אולם בימים האחרונים שוב הושחתו גלגלי הרכבים של המורים באמצעות ברגים, ועקב כך ומתוך רצון להגביר עוד את פעולות האכיפה של כלל הגורמים החליטו צוותי ההוראה להשבית כאמור, את הלימודים באולפנה.
מורה שנסעה לאחרונה בכביש 6 ומצאה את עצמה עם שני ברגים בגלגל, כמעט עפה לצידי הכביש ונאלצה לעצור בשוליים מסוכנים ולהחליף גלגל בסיוע של נהג אחר. מורות אחרות מקווות שההשבתה תביא את גורמי האכיפה והעירייה לשנס מותניים ולתת פיתרון לתופעה שמסכנת את חייהם ולייצר מענה זמני עד לכשיתפס העבריין.
גורמים במשרד החינוך הביעו תקווה שימצא הגורם האחראי למחדל, אחרי כל כך הרבה שנים של אירועים חוזרים ונשנים אודות פגיעה והשחתה של רכבי המורים.

מעיריית באר שבע נמסר: “הנושא מוכר לעיריית באר-שבע והיא נמצאת בקשר רציף עם משטרת ישראל בנושא. כידוע משטרת ישראל היא הגורם האמון על הסדר וביטחון הציבור במרחב הציבורי ולה הסמכות לחקור נושא זה. העירייה מסייעת למשטרת ישראל לאורך התקופה הארוכה מתוך שותפות גדולה ודאגה לשלום הציבור, והעמידה לצורך כך את כל משאביה לנושא. חרף הפעולות הרבות שנעשו לאיתור חשודים במעשה, לרבות שימוש באמצעים טכנולוגיים, לא עלה עד כה בידי הגורמים המוסמכים להביא לאיתור האחראים למעשים. עיריית באר שבע תמשיך להקדיש את מלוא המאמצים והמשאבים לסייע למשטרת ישראל למצוא את האחראים למעשה ולהביא לפתרון הבעיה”.

ממשטרת ישראל נמסר: “משטרת ישראל פתחה בחקירה עם קבלת הדיווח אודות האירועים. במסגרת החקירה מושקעים כל האמצעים הנדרשים, גלויים וסמויים, במטרה להתחקות אחר מבצעי העבירה ולמצות עמם את הדין”.

ממרכז ישיבות ואלפנות בנ”ע נמסר: “מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא שותף מלא למאבק המורים המדהימים בדרישתם מגופי האכיפה לשמור עליהם. אנחנו פועלים כדי לאפשר תשלום למורים ומקווים שגופי האכיפה יתגייסו ביתר שאת וייתרו את ההשבתה”

שתף ברשתות החברתיות.

About Author

blank