מורן ינאי מבאר שבע נחטפה לעזה

Pinterest LinkedIn Tumblr +

מורן ינאי, מעצבת תכשיטים מבאר־שבע, נחטפה בשבת ממתחם המסיבה ליד קיבוץ רעים. משפחתה גילתה בסרטון ברשתות החברתיות שהיא נחטפה ומאוחר יותר הגיעה גם ההודעה הרשמית מהמדינה. ואולם, מאז לא התקבל שום מידע על גורלה, ובני משפחתה חוששים ומודאגים מאוד. “אנחנו בחוסר ודאות מוחלט ובחוסר אונים”
מורן ינאי (40) מבאר־שבע הגיעה למסיבת הטבע ליד קיבוץ רעים כדי להציב במתחם דוכן ולמכור בו תכשיטים בעיצובה.

לאה ינאי מור וליאון ינאי, האחים של מורן שנחטפה מהמסיבה ברעים, עושים הכל כדי להחזירה, וגם תומכים בהוריהם ש”נמצאים כל הזמן בצער” ופוחדים שככל שהזמן עובר המודעות מתפוגגת. “זו חובתנו המוסרית והאנושית לא לעצור, עד שכולם יחזרו”

מבחינתה, היה מדובר בעוד יום עבודה שגרתי, אלא שאיש לא שיער שהמתחם שנערכה בו המסיבה יהפוך לשדה קטל במתקפת הטרור הרצחנית והנפשעת של מחבלי חמאס.

בשעה 08:00 בבוקר שבת, כשעה וחצי אחרי שהחלה המתקפה הרצחנית של חמאס על עוטף עזה, התקשרה ינאי לאביה ודיווחה שיש מתקפת טילים וירי חי על המתחם, ושהיא מנסה לנוס על נפשה. עשרים דקות לאחר מכן הצליחה המשפחה ליצור איתה שוב קשר, וינאי הבוכייה והמפוחדת עוד הספיקה להודיע לבני משפחתה שהסוללה של הטלפון הנייד שלה מתרוקנת. מאז הקשר עימה נותק.
מאותו רגע משפחתה מנסה לדלות כל פיסת מידע עליה. המשפחה הצליחה לגלות שהיא ברחה ממתחם המסיבה עם קבוצה של חברים ומאוחר יותר הקבוצה התפצלה בגלל הירי הבלתי פוסק לעברם. בהמשך, במהלך חיפוש ברשתות החברתיות, הם מצאו סרטון טיקטוק שהעלו המחבלים שבו נראית מורן בחולות כשהיא מתחננת על חייה בפני שוביה.
אחרי ימים ארוכים ומורטי עצבים, וכשהם לא יודעים מה עלה בגורלה, הרשויות עידכנו את בני המשפחה שינאי נחטפה לעזה.
“יש לנו אישור שהיא נחטפה, אבל חוץ מזה אין לנו שום פרט נוסף”, מספר השבוע ליאון, אחיה של ינאי, ל”מיינט באר שבע והנגב”. “אנחנו בחוסר ודאות מוחלט ובחוסר אונים, אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי לעורר מודעות”.
מורן ינאי היא הבת הבכורה מבין שלושה ילדים ויש לה אח ואחות – לאה וליאון.
“היא אוהבת לעזור לכולם”, מספר עליה השבוע האח ליאון, “אוהבת שלום וחופש, אשת העולם הגדול. נפש חופשיה כזאת. אוהבת לעזור לאנשים, אוהבת לעזור לבעלי חיים. היא הייתה מצילה בעלי חיים ועושה זאת בהתנדבות. יש המון חברים שאוהבים אותה. היא אדם מאוד אהוב. המשפחה מאוד אוהבת אותה”.
אחותה לאה מספרת עליה, “מורן אדם מדהים ביופיו. אישה של טבע, אישה של חיות, יש לה המון חיות שמחכות לקבל אוכל ותרופות ממנה, אדם של חופש ואומנות”.

מורן ינאי(צילום: באדיבות המשפחה)

מורן ינאי(צילום: באדיבות המשפחה)

מנכ”לית עמותת “צער בעלי חיים” בבאר־שבע, רוחה בן דהן, שמכירה את ינאי, מוסיפה, “מורן היא בעלת לב רחב וחנון. בכל בעיה שהייתה או התעוררה בקשר לבעלי חיים, היא תמיד התנדבה והגיעה לשטח. היא השקיעה שעות וימים למען בעלי החיים והצלתם. היא לא חסכה לטפל בחיות מכיסה ותמיד הייתה ראשונה להגיע, אדם מקסים עם נתינה ורוחב לב. אנחנו מאוד כואבים את המצב וליבנו עם בני המשפחה. אנחנו מתפללים לשלומה ולחזרתה לחיק משפחתה בריאה ושלמה”.

מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים כתב על מורן ינאי ב־X (טוויטר לשעבר): “אומנית ומעצבת תכשיטים מבאר־שבע. הגשימה חלום והעזה לראשונה למכור את יצירותיה בדוכן משלה. זה קרה במסיבת הטבע ליד קיבוץ רעים. באותו לילה כתבה מורן באינסטגרם ‘זה צעד גדול בשבילי’ בלי לדעת מה עתיד לקרות בבוקר. קרובת משפחתה כנרת אמרה לנו ‘גם המשפחה נחטפה לתוך הסיטואציה הזו – החיים התהפכו לנו’, חייבים להחזיר את מורן”.
למרבה הצער, חוץ מאותו סרטון שהופץ ברשתות החברתיות ושבו נראית ינאי בציפורני מחבלי חמאס, אין שום מידע נוסף על אודותיה. בני המשפחה נמצאים בקשר עם נציגי משפחות החטופים, הם מתפללים לשלומה של יקירתם ותולים תקוות גדולות שהמדינה תעשה הכל כדי להחזיר אותה ואת יתר החטופים הביתה.
“תעשו כל שביכולתכם לעשות וכמה שיותר מהר כדי לשחרר אותה”, אומר האח ליאון בדברים המכוונים לממשלה, ומוסיף, “יש לנו ממשלה אחת ואנחנו מבקשים ממנה לעשות פעולות נמרצות להביא את החטופים הביתה”.

כתבות נוספות

שתף ברשתות החברתיות.