מרד קרן הארנונה שביתה כללית

Pinterest LinkedIn Tumblr +

לאחר עימות חריף בוועדת הכספים של הכנסת, ראשי הרשויות קיימו ביום ראשון דיון חירום בעקבות קרן הארנונה והודיעו על השבתה כללית של כלל השירותים המוניציפליים, אלא אם הוא יוסר מחוק ההסדרים. המשמעות של השביתה הכללית מחר: לא יתקיימו לימודים, הזבל ברחוב לא יפונה ולא תתאפשר קבלת קהל בשירותים המוניציפאליים.

מהו חוק הארנונה
“קרן הארנונה” היא יוזמה של משרד האוצר שמטרתה לחייב את הרשויות המקומיות להקצות הכנסות מארנונה שנגבית מעסקים לטובת תמרוץ בנייה בערים המוחלשות. לפי ההצעה, כל רשות תעביר לקרן ייעודית שתוקם לכך סכום של בין 10%-28% מרווח הארנונה השנתי שלה, והכסף שייאסף יחולק חזרה לרשויות כולן כנגד כל היתר בניה למגורים שתפיק הרשות. בכך, מאמינים באוצר, יהיה תמריץ לבנייה למגורים בניגוד למצב כיום.
על פי המודל המוצע על ידי האוצר, במסגרת חוק ההסדרים הרשויות המקומיות, כל אחת לפי חלקה, יפרישו לקרן בצורה דיפרנציאלית אחוז מסוים מתוך ההכנסות מהגידול בארנונה עסקית, בהתאם להכנסה לנפש מארנונה עסקית. מתוך הקרן יוענק מענק שנתי קבוע לרשויות המקומיות בסך 2,000 שקל עבור כל היתר בנייה ליחידת דיור שהיא מוציאה.

השביתה בבאר שבע: השבתה כללית בכל הרשויות המקומיות, למעט מוסדות החינוך המיוחד הכוללני בהם גנים ובתי ספר מיוחדים, אשר יעבדו כרגיל, כולל מערך ההסעות. יתר מוסדות החינוך בעיר, כולל עובדי המינהלה והסייעות יושבתו ולא יגיעו למוסדות החינוך כולל הסעות. מוסדות בהם מתוכננות בגרויות מתכונות ותגבורים יתקיים כרגיל והעובדים שידרשו יגיעו לעבודה . כמו כן כל עובדי העירייה יגיעו לעבודה, אך לא יינתנו שירותים ולא תהיה קבלת קהל ומענה טלפוני.

שתף ברשתות החברתיות.

About Author

blank