משהו השתנה בדימונה

Pinterest LinkedIn Tumblr +

מה יש שם בנגב שהפך את דימונה לבירת המשקיעים, עם תשואה חלומית של 6%?

עיתון “גלובס” חשף בחודש אוקטובר שעבר מיהן השכונות היחידות בישראל בהן התשואה מהשכרת דירה חוצה את רף ה-5% בשנה. הכתבה התבססה על נתונים שנמסרו לכתב מאתר מדלן. זה לא חדש שדירות בפריפריה מניבות תשואה גבוהה יותר מהתשואה הממוצעת בישראל, העולה על 3%. מעבר לשכונה בעיר נשר, הצמודה לאחד מאזורי התעסוקה הגדולים בארץ, ורשמה תשואה של 5.06% בשנה, ההפתעה הגדולה נרשמה מכיוונן של בית שאן ודימונה. בבית שאן נרשמה תשואה של 5.22% – גבוה לכל הדעות, ובדימונה תשואה חלומית של 6%. כדי להסביר את הכדאיות של ההשקעה בדימונה לא מספיק להסתכל על התשואה, אלא גם על סיכויי ההשכרה של הדירה באזור שנחשב, לפחות בעבר, כמוכה אבטלה, נטול תשתיות חינוך ופנאי וכמעט שאינו נגיש למרכז.

בשנים האחרונות משהו השתנה בעיר. בנייה חדשה, נגישות תחבורתית גבוהה בזכות החיבור לרכבת ישראל (שעה וחצי מתל אביב מרכז) והגישה הנוחה לכביש 6, חינוך מצטיין, כשהעיר זוכה בפרס החינוך במשך 3 שנים, ודירות במחיר של עד מיליון שקל, לעומת יותר מ-1.6 מיליון שקל בבאר שבע, במרחק של 20 דקות נסיעה בלבד. מבחינת התשתיות, בעיר נבנו בשנים האחרונות קאנטרי קלאב חדש, פארק עם אגם מלאכותי ואמפיתיאטרון שמארח מופעים מבוקשים. אפילו אפשרויות התעסוקה התרחבו משמעותית, עם מעברם של בסיסי צה”ל מהמרכז לנגב. העיר נהנית מארנונה גבוהה מהקרייה הגרעינית, מנבטים ומהמועצה האזורית תמר, ויחד עם הטבות הסכם הגג, במסגרתו תקבל דימונה 5.5 מיליארד שקל. נראה שהעיר נמצאת על המסלול המהיר להצלחה.

שכונה יפה ומבוקשת

בעשור הקרוב צפויה האוכלוסייה לגדול מ-40 אלף תושבים ל-70 אלף, והעיר נהנית מביקושים בעיקר מזוגות צעירים בנגב. אחת השכונות המבוקשות והיפות היא שכונת השחר החדשה, שסימן ההיכר שלה הוא נחל מלאכותי שזורם לאורכה. סביב הנחל בנייה בתפיסה מודרנית, בתי ספר וגני ילדים מסובסדים עד גיל 4, מרכז מסחרי ופארקים. השכונה משתרעת על פני כ-1,200 דונם וצפויה לכלול כ-3,200 יחידות דיור בתמהיל מגוון הכולל צמודי קרקע, בנייה רוויה, דירות גן, קוטג’ים ופנטהאוזים. בשכונה גרים כיום כ-4,000 תושבים, ועם סיום העבודות יתגוררו בה כ-12 אלף תושבים. השכונה החדשה מחוברת לרשת הסיבים האופטיים וברחביה אינטרנט אלחוטי, המאפשר גלישה חופשית ברחובות ובפארקים. מחירי הדירות הממוצעים נעים סביב מיליון שקל. הטבות מס של 16% ומרחק הליכה קצר מהקניון וממרכז העיר קורצים מאוד לאוכלוסייה צעירה.

אטרקטיבית למגורים והשקעה

מומחה הנדל”ן, יו”ר לשכת שמאי המקרקעין לשעבר, השמאי אוהד דנוס: “אין ספק שדימונה מהווה כיום חלופת מגורים והשקעה מהמשובחות שבערי הדרום. למי שמחפש חיי קהילה חמימים, חינוך מצוין, שירותים עירוניים ברמה הגבוהה ביותר ואיכות מגורים מודרנית בבנייה ירוקה, דימונה היא המקום עבורו. העיר מצויה במחצית הדרך שבין באר שבע לים המלח – 20 דקות נסיעה לערך לכל כיוון, ומבטיחה, הן בזכות העוגן שהכור הגרעיני מייצר, והן בשל הקירבה לבאר שבע, מקורות פרנסה יציבים לתושביה”. דנוס מציין שגם למשקיעים דימונה אטרקטיבית ביותר: “5%-6% תשואה שנתית לדירות מגורים בממוצע, זה רק חלום בלתי ממומש למשקיעי המרכז, המסתפקים בכ-3.5% בממוצע”. דימונה מתהדרת כיום בשכונת השחר החדשה, ההולכת ומוקמת במזרח העיר, ואין ספק שהתוספת של יותר מ-3,000 יחידות דיור חדשות בבנייה רוויה וצמודי קרקע, לצד גינות, מבני ציבור ותשתיות מודרניות, תקפיץ אותה מדרגה נוספת ותתרום למיתוגה כעיר המובילה בנגב

שתף ברשתות החברתיות.

About Author

blank