סגירת באר שבע בלילה

Pinterest LinkedIn Tumblr +

ראש רשימת ‘’כן לביטחון”, הציג היום, רביעי, את התוכנית הארבע שלבית למיגור הפשיעה בבאר שבע, הכוללת בין היתר בידוק בכניסות לעיר, איכון חשודים, הגברת סיור הביטחון בעיר, במקביל לביטול היטל השמירה. עם זאת, חלקים מהתוכנית יהיו קשים ליישום – בשל גודלה של העיר באר שבע ודפוסי הפעולה של העבריינים. זאת הפעם הראשונה שאחת הרשימות מציגה תוכנית ביטחונית סדורה, אך בטח לא האחרונה במסגרת מסע הבחירות הנוכחי.
יהודה בננו, המועמד למועצת העיר מטעם רשימת ”כן לביטחון”, הציג אמש את מה שהוא מכנה ”תכנית ארבעת השלבים להחזרת הביטחון האישי”. בין היתר, מציע בננו לערוך בידוק של תעודות זהות לנכנסים וליוצאים
המועמד למועצת העיר יהודה בננו, הכריז אמש על תכנית ארבעת השלבים שלו להעלאת הביטחון האישי. לטענת בננו, הקורא לבטל גם את מס השמירה, תקציב העירייה הגדול (העומד על 2.2 מיליארד) אינו מנוצל מספיק ובכוונתו להחזיר את המשילות לעיר.
בהודעה שהוציא, מסר בננו: אני מתרגש להציג בפניכם את התוכנית הביטחונית המלאה שלי למיגור הפשיעה בעיר. לפני הכל חשוב לי להדגיש – אנחנו לא מתכוונים להגדיל את מס השמירה – ממש לא, אנחנו הולכים לבטל אותו. תקציב העירייה הוא 2.2 מיליארד שקלים, התקציב הגדול ביותר בהיסטוריה. יש לנו את התקציב להוביל את השינוי”.

אלו ארבעת השלבים לפני בננו:

1. אנחנו נציב בידוק ביטחוני בכניסות והיציאות מהעיר בשעות הלילה. כיום יש באר שבע של יום שהכל מתנהל כרגיל ובאר שבע של לילה. משעה 11 בלילה עד 6 בבוקר זה עולם אחר! הכניסה לעיר תתקיים באופן חופשי, אך הפיקוח יגבר באופן משמעותי. המאבטחים יהיו רשאים לבדוק ת.ז בכניסה לעיר, לא תהיה שום בעיה להיכנס לעיר לאף אדם. אך אם אדם מגיע לעיר ויבצע פשע הוא לא יוכל לברוח בקלות כמו שזה קורה כיום. יחד עם כלים טכנולוגיים שברשות העירייה נוכל לאתר אותו ולעכב אותו ביציאה מהעיר.
2. אנחנו נציב ניידת של סיירת הביטחון העירונית 24/7 בכל אחת משכונות העיר. אין דבר כזה יותר שהסיירת תפעל רק בשכונות מסוימות או בשעות מסוימות. כל היום יהיה סייר בשכונה שיתן מענה לפשיעה.
3. אנחנו נקים תחנות שיטור משולב בכל שכונה ובהן יהיו עובדות סוציאליות ופסיכולוגיות כדי לתת מענה לתושבים. כולנו שומעים בחדשות על המחסור בשוטרים, בתחנות השיטור המשולב זה תלוי בנו, בעירייה שם ישבו סיירים שלנו ויהיה טלפון מקוצר שיהיה ניתן לחייג אליו ולקבל מענה. הסייר שנמצא בתחנת השיטור יוכל לקבל את המיקום של האזרח ב-GPS ולהגיע למקום תוך דקות בודדות. כיום זה לוקח לא פחות מ-26 דקות! בשבועות האחרונים שוחחתי עם תושבים בשכונה ד’ ונדהמתי לגלות, כפי שניתן לראות בסרטון שפרסמתי – תחנת השיטור בשכונה הייתה סגורה! לא היה מענה לתושבים! זה לא יקרה יותר.
4. נגביר את הסמכויות לסיירת הביטחון שיהוו מכפיל כוח למשטרה ולשיטור העירוני. היום יש לנו סיירים אבל אין להם סמכות. סייר מגיע לאירוע, אין לו סמכות לבדוק תעודת זהות, הוא מאבטח. אבל בהוראת שעה של השר איתמר בן גביר שדיברתי איתו בעבר על הבעיות בעיר אני גם אדרוש ממנו , סמכות לסיירים לבדוק רכבים, לבדוק תעודת זהות ולעשות מעצרים. לא רק בפארקים ובמוסדות חינוך כפי שיש להם כיום – אלא בכל העיר!

כתבות נוספות

שתף ברשתות החברתיות.

About Author

blank