עמותת ידיד לחינוך הגמלאים בבאר שבע מתנדבים

Pinterest LinkedIn Tumblr +

עמותת ‘ידיד לחינוך’ מדווחת על עליה משמעותית במספרי הגמלאים המצטרפים לשורותיה מאז המלחמה ושיבוצם בהצלחה במערכת החינוך בישראל ובבאר שבע.

‘ידיד לחינוך’ פועלת לשילוב גמלאים וגמלאיות כחלק ממערכת החינוך כתומכי חינוך והוראה במסגרת המיזם הלאומי שמוביל משרד החינוך. נראה, כי לצד ההתגייסות המרשימה של לוחמי מילואים מכל קצוות הארץ והעולם ומחלקי החברה הישראלית, גם אוכלוסיית הגמלאים לא נשארה אדישה וביקשה גם היא להתגייס למען המדינה – היכן שניתן וצריך.

על פי נתונים ראשונים מ’ידיד לחינוך’, מאות מתנדבים גמלאים הצטרפו בחודשים האחרונים ועיקר הצמיחה בהתנדבות מגיעה מהערים הגדולות בישראל, בדגש על באר שבע, חיפה, אשדוד, רמת גן ופתח תקווה. על פי הנתונים, 3300 מתנדבי ‘ידיד לחינוך’ תורמים בשבוע כ-14,047 שעות שבועיות ב-689 בתי ספר פעילים.

עם פרוץ המלחמה מתנדבי ‘ידיד לחינוך’ החלו לסייע לילדים מעוטף עזה ומיישובי הצפון ששוהים בבתי מלון ומרכזי פינוי ו/או ומשולבים באופן זמני בבתי ספר ברשויות המקומיות הקולטות. עיקר הסיוע של המתנדבים הגמלאים הוא בתחום ההעצמה, חיזוק תחושת המסוגלות והליווי הרגשי, חברתי, לימודי.

הפעילות מתבצעת במסגרת פרטנית וקבוצתית, במרחב הפיזי – בתוך הכיתה ומחוצה לה או במרחב הדיגיטלי – כהתנדבות מרחוק. במסגרת הכיתתית ההתנדבות מבוצעת בשותפות עם מחנכת הכיתה ולצידה במטרה ליצור קשר בין דורי אישי ומשמעותי של הגמלאים עם התלמידים. מתנדבי ‘ידיד לחינוך’, בעלי עשרות שנות ניסיון חיים וידע מלווים את הילדים בעולמות ידע שונים: חשבון, מדעים, שפה אנגלית, מקצועות הומניסטיים, אמנות, גישור ואף ממלאים תפקידים של ספרנים בספריות בתי ספר.

אורי פרת, מנכ”ל עמותת ידיד לחינוך: “גם בעת המורכבת הזו, משמשים האזרחים הוותיקים בכלל, ומתנדבי ‘ידיד לחינוך’ בפרט, מגדלור של עוצמה ושאר רוח, אליו כולנו נושאים את עינינו. התגייסותם מיד עם פרוץ המלחמה להתנדב עם הילדים ובמשימות נוספות, מהווה השראה לכולנו. ‘ידיד לחינוך’ גם דאגה לפעילויות רבות עבור קהילות המתנדבים היישוביות שלנו ע”מ לחזק את יכולותיהם ואת החוסן האישי והקבוצתי”.

כתבות נוספות

שתף ברשתות החברתיות.

About Author

blank