רכבת ישראל מקדמים את הקו המהיר בין תל אביב לבאר שבע

Pinterest LinkedIn Tumblr +

מסילת הרכבת בין תל אביב לבאר שבע הייתה בתוכנית לפני יותר מ – 20 שנה אז זה היה חלק מפרויקט הרכבת הלאומי, עכשיו אחרי יותר מ 20 שנה נזכרו להתחיל שוב במהלך.

במשרד התחבורה מקדמים את הקו המהיר בין תל אביב לבאר שבע לאורך 80 ק”מ, עם רכבת שתנוע במהירות של עד 160 קמ”ש. ואם אתם שואלים אז זה יחסוך לכם רק 12 דקות בנסיעה.
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מדווח היום (א’) כי הוא מקדם במרץ את הקמת מסילת הרכבת המהירה לבאר שבע, וכי היום אושרה תוכנית להקמת מסילת פלשת שורק-עוקף לוד בוועדה לתשתיות לאומיות (ות”ל), לקראת אישורה בממשלה. לפי המשרד, עם השלמת הפרויקט יעמוד זמן הנסיעה מתחנת תל אביב-ההגנה לאוניברסיטת באר שבע על 38 דקות בלבד.
התוכנית של רכבת ישראל לשנת 2040, אשר אושרה על ידי משרדי התחבורה והאוצר, וכולל הקמת מסילה מחושמלת להובלת מטענים ונוסעים כחלק (שוב) מפרויקט תשתית לאומי ברשת המסילות הארצית.
אורכו של תוואי המסילה שאושר על ידי הוועדה – בכפוף להליך תנגדויות שצפוי להסתיים בתוך כשישה חודשים – הוא כ-83 ק”מ והוא כולל שתי מסילות המאפשרות נסיעה במהירות של עד 160 קמ”ש. התכנית כוללת תחנות נוסעים חדשות באזור גדרה וגזר.

שתף ברשתות החברתיות.

About Author

blank