שלום אביטן הלך לעולמו בגיל 73

Pinterest LinkedIn Tumblr +

הסמל הגדול של הקבוצה מבירת הנגב, שכבש במדיה 116 שערים והיה חלק מהאליפות ב-1976, סבל בשנים האחרונות מבעיות רפואיות. ראש העיר רוביק דנילוביץ’ ספד לו: “הוא יחסר מאוד לנוף הבאר שבעי ולכדורגל הישראלי”

אבל כבד בבאר-שבע ובכדורגל הישראלי: שלום אביטן, מלך שערי הפועל באר-שבע בכל הזמנים והסמל הגדול שלה, הלך היום יום שישי לעולמו בגיל 73, זאת לאחר שסבל בשנים האחרונות מבעיות רפואיות. אביטן, יליד צרפת, השאיר אחריו אישה, חמישה ילדים ושמונה נכדים. הלוויתו תתקיים היום ב-14:00 בבית העלמין הישן.
אביטן, יליד מארסיי שבצרפת, הגיע להפועל באר שבע בגיל 21 מהיריבה העירונית בית”ר והבקיע כבר במשחקו הראשון ב-1972 לרשת מכבי נתניה. הוא שוחרר לאחר שנה ועבר לבית”ר ירושלים, אבל ב-1975 חזר לבירת הנגב והיה שותף לזכייה של הפועל באר שבע באליפות השנייה בתולדותיה. למעט עונה אחת בהפועל ירושלים (1980/81), אביטן המשיך בהפועל באר שבע עד 1985 והפך למלך שעריה בכל הזמנים עם 100 כיבושים. ב-1986 זכה באליפות השנייה בקריירה, הפעם עם הפועל תל אביב, ולאחר מכן שיחק בהפועל אשדוד ופרש.
אביטן, שגם הסתבך החוק מדי פעם, סבל בשנים האחרונות מבעיות רפואיות לא פשוטות, שלבסוף הכריעו אותו. ראש העיר, רוביק דנילוביץ’ ספד לו: “שלום אביטן וחבריו מקבוצ הפועל באר שבע, הביאו כבוד רב וגאווה לעיר. שלום היה דמות צבעונית מיוחדת והוא יחסר מאוד לנוף הבאר שבעי. תנחומינו מעומק לב לרעייתו המסורה גילה, לילדיו ולנכדיו שעטפו אותו באהבה עד לרגעיו האחרונים. העיר באר שבע מרכינה ראש. יהי זכרו ברוך”.
בשנת 1976 היה מעורב אביטן בפרשת ירי, כאשר לקח את האקדח של הקב”ט שאבטח את הפועל באר שבע במשחק חוץ בגביע האינטרטוטו, כיוון אותו אל רקתו של יוחנן וולך ואמר: “אני אירה בך”. וולך הזהיר את אביטן, ידו הוזזה וכדור נפלט מהאקדח וחלף ליד ראשו של וולך שיצא מהאירוע ללא פגע. אביטן טען כי לא ידע שהאקדח היה טעון. ב-2011 הורשע בעבירות של הטרדה מינית, אך זוכה בחלוף כמה חודשים.
אביטן שיחק לראשונה בהפועל באר-שבע בעונת 1972/73, כשהגיע מהיריבה העירונית בית”ר. הוא חזר לקדנציה שנייה בעונת 1975/76 ותרם לזכייה באליפות השנייה בתולדות המועדון. עד לסיום הקריירה, ערך אביטן 251 הופעות במדי הקבוצה וכבש 116 שערים בכל המסגרות, שמציבים אותו בפסגת טבלת כובשי הקבוצה בכל זמנים. ב-1986 זכה באליפות השנייה בקריירה, הפעם עם הפועל ת”א, ולאחר מכן שיחק בהפועל אשדוד ופרש.

אביטן, שלבש את מדי נבחרת ישראל בשני משחקים בשנת 1978, נודע בבעיטותיו החזקות ממרחק ונזקפים לזכותו מספר שערים מרהיבים. הוא היה הצגה של איש אחד. מצד אחד, הרעיד רשתות, מצד שני היה “הפה הגדול” של תקופתו בשנות ה-70 וה-80. לאחר פרישתו אימן מספר קבוצות בליגות הנמוכות, ביניהן קבוצת נעוריו בית”ר באר-שבע. בנו שרון אביטן ואחיינו ניסו אביטן הלכו בדרכו ולבשו גם הם את מדי הפועל באר-שבע.

“אנו מחזקים בשעה זו את שרון אביטן, בנו ושחקן העבר של המועדון ומנהלה המקצועי לשעבר של מחלקת הנוער, ואת כלל משפחת אביטן. שלא תדעו עוד צער. יהי זכרו ברוך”, נמסר בהודעת הפועל באר-שבע.

הבעלים של הפועל באר-שבע אלונה ברקת ספדה לו: “בצער רב התבשרתי על מותו של שלום אביטן. שלום, מלך השערים של המועדון בכל הזמנים, שהשאיר אחריו עשייה מפוארת לדורי דורות. אני מחזקת את שרון ומשפחת אביטן ברגעים קשים אלו ומייחלת שלא ידעו עוד צער”.

גם ראש עיריית ב”ש, רוביק דנילוביץ, ספד: “יום עצוב! שלום אביטן מגדולי חלוצי הפועל ב”ש ומדינת ישראל, נפטר הבוקר. הוא וחבריו מהפועל ב”ש, הביאו כבוד רב וגאווה לעיר, כאשר זכו באליפויות המדינה באמצע שנות השבעים. שלום היה דמות צבעונית מיוחדת והוא יחסר מאוד לנוף הבאר שבעי ולכדורגל הישראלי. תנחומינו מעומק הלב, לרעיה המסורה גילה, לילדיו ולנכדיו שעטפו אותו באהבה עד לרגעיו האחרונים. העיר ב”ש מרכינה ראש. יהי זכרו ברוך!”.

כתבות נוספות

שתף ברשתות החברתיות.

About Author

blank