שמעון בוקר החליט לרוץ עצמאית בתמיכת הליכוד

Pinterest LinkedIn Tumblr +

הוא היה שנים סגנו של ראש העיר דנילוביץ’ והאיש החזק בליכוד בבאר שבע, והוא החליט לצאת לדרך חדשה,לרוץ כעצמאי ברשימת ’64 מנדטים’, רשימת בת של הליכוד בממימונה של המפלגה וברכתה.
השאלה אם יצליח לאתגר את דנילוביץ שזוכה לתמיכה רחבה בקרש תושבי באר שבע.

ה-7 באוקטובר היווה עבור תושבים רבים קו פרשת מים, הבנה עמוקה שמה שהיה הוא לא מה שיהיה. אחד מאלה שיזמו שינוי הוא שמעון בוקר, ראש סניף הליכוד בבאר שבע וסגן ראש העיר, שהחליט להתמודד בבחירות הקרובות למועצת עיריית באר שבע ברשימה עצמאית “64 מנדטים” כסיעת בת של הליכוד, בתמיכת המפלגה וברכתה. כעת הוא קורא לכולם להשאיר מאחור את המחלוקות ולפעול ביחד לטובת העיר.

לדבריו בוקר, “מה שהחברה צריכה היום זו אחדות ולא עוד מלחמות בין יהודים. אני לא רוצה שבתקופה הרעה הזו שאנחנו עוברים, יהודים יצאו נגד יהודים אחרים. זה לא יקרה, אני לא אתן יד לזה. הרשימה שלי נקראת “64 מנדטים”, ואני רוצה לייצג את כולם תחת האות ח’. גם הליכוד תומך בי למעשה. אני רוצה ש-27 חברי מועצה יתמכו זה בזה, בלי מלחמות, לטובת העיר ואני מתחייב לשתף פעולה עם כל סיעה שתיבחר למועצת העיר”.

בוקר הוא כבר שנים האיש הקובע בסניף הליכוד בעיר, אך עד לפני חמש שנים הוא לא חשב כלל לרוץ למועצת העיר. הוא כיהן בתפקיד ביצועי בכיר בעירייה, מנהל מחלקת תפעול. הוא סייע לעיר, באמצעות הקשרים המעולים שלו עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אותו הוא מחשיב לחבר אישי, ושרי הליכוד, להביא תקציבים של מיליונים לעיר. אבל הכל השתנה כאשר ראש העיר, רוביק דנילוביץ פנה אליו לפני חמש שנים והציע לו לרוץ למועצה ולכהן כסגנו.
בוקר: “הוא אמר לי בוא, תהיה שר החוץ שלי. אז עזבתי את העבודה, רצתי למועצה והבאתי שני מנדטים. עד אז הליכוד אף פעם לא הצליח בבחירות המקומיות בגלל מריבות בתוך הסניף. ומאז אני סגן ראש העיר, ומקבל הרבה כבוד. אגב, בניגוד למה שאנשים חושבים, מזה שלוש שנים אני עובד בהתנדבות מלאה, בלי שכר, אפילו נוסע לכל מקום ברכב שלי. שני מנדטים שקיבלנו זה כישלון בעיני כי לראש העיר יש 15-16 מנדטים .לכן ל-2 מנדטים אין משמעות. צריך הרבה יותר, כדי להשפיע באמת. נותנים לי כבוד, אבל אני לא מחפש כבוד, אני רוצה להשפיע באמת”.

למרות שהוא רץ ברשימה נפרדת ולא תחת המותג ליכוד, בוקר ציין כי הוא נהנה מתמיכת מנהיגי התנועה ועדיין האיש החזק בסניף, בתוקף תפקידו כיו”ר מועצת הסניף: “הליכוד בבאר שבע זה אני, ואני הליכוד. לא עזבתי את התנועה, אני רץ עצמאי כי אני רוצה אחדות, אני רוצה את כולם ביחד. ואני מאמין שהבשורה שתצא מכאן תגיע לכל הארץ”.
שמעון בוקר ציין כי מאז ומתמיד היה איש של אנשים, עם דלת פתוחה ואוזן קשבת לכל אחד. “אם מישהו יתקשר ביום שישי ויבקש עזרה, אני לא אגיד לו תתקשר ביום ראשון, באותו יום אעשה הכל לעזור לו. הדלת שלי תמיד פתוחה, הטלפון שלי תמיד זמין ואנשים יודעים להשיג אותי בכל שעה, גם דרך הטלפון של אשתי ושל ילדי. בבחירות הללו אני רוצה להשיג הרבה מנדטים כדי לסייע לראש העיר, כדי להיות בעמדה נכונה לעזור לו. אני רוצה לעזור לכל תושבי העיר, כפי שאני עושה מאז ומתמיד”.

לקראת הבחירות גיבש בוקר תכנית להגברת הביטחון האישי באמצעות הקמת 20 כיתות כוננות בעיר, במימון מלא: “אני לא מדבר על מתנדבים, אני מדבר על אנשים שיקבלו שכר ויגבירו את הביטחון בעיר, בכל שעות היום. אם יהיה ביטחון, תהיה גם כלכלה פורחת כי אנשים לא יחששו שילדיהם ייצאו מהבתים בשעות הערב, כפי שזה היום. הכלכלה תשגשג ברגע שהביטחון יובטח. מרגיז אותי שאומרים שמסוכן להסתובב בעיר בלילה. אסור שמצב כזה יימשך”.

בוקר ביחסים מעולים עם ראש העיר דנילוביץ’, השניים מכירים מזה שנים ארוכות והוא יתמוך בו לראשות העיר. עם זאת, הוא מצפה לקבל 5-6 מנדטים כדי שיוכל לקדם את הנושאים שקרובים לליבו. “אני וראש העיר חברים שלושים שנה אבל יש לי גם ביקורת. לא אוהב שהוא עושה הכל לבד, אני רוצה שיהיה לי כוח לעזור לו. אני חושב שצריך חנייה בחינם, שלא צריך לשלם דמי שמירה. אני רוצה לעשות טוב לתושבים. העשירים יודעים להסתדר, אנחנו צריכים לעזור ליתר התושבים.
“אני חושב שאם אני לא אהיה בעמדת השפעה, התושבים יפסידו, כולל הילדים שלי שמתגוררים בעיר. בבחירות מקומיות בוחרים אנשים ולא מפלגות. אז אני מבקש את האמון של התושבים, לעזור לי לעזור להם”.

כתבות נוספות

שתף ברשתות החברתיות.

About Author

blank