שנה קטלנית בדרכים בבאר שבע

Pinterest LinkedIn Tumblr +

בבאר שבע נפגעו לא פחות מ-316 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2023, מתוכם שמונה בני אדם נהרגו. אחד המקרי הזכורים הוא זה של אביאל ביטון בן ה-12, שנפגע מרכב חולף בחודש אוגוסט האחרון ברחוב האצ”ל בעיר.

מהנתונים עולה כי הסכנה בכבישים לא פסחה על אף משתמש דרך בשנת 2023 והייתה שנה קטלנית לכולם – 102 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים כהולכי רגל, 78 בני אדם נהרגו כרוכבי אופנוע וקטנוע, 28 בני אדם נהרגו כשרכבו על אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים, 9 בני אדם נהרגו כשרכבו על אופניים רגילים, 48 נהגים צעירים עד גיל 24 מצאו את מותם בדרכים.

בנוסף, האוכלוסיות שבסיכון ממשיכות להיפגע: 35 ילדים בגילי 0-14 נהרגו בתאונות דרכים – השנה הקטלנית ביותר לילדים בשלוש-עשרה השנים האחרונות, 75 בני נוער וצעירים בגילי 15-24 נהרגו בתאונות דרכים, 98 בני אדם מהחברה הערבית נהרגו בתאונות דרכים ו-75 אזרחים ותיקים בני 65 ומעלה מצאו את מותם בשנה זו בתאונות דרכים.

עו”ד יניב יעקב מנכ”ל עמותת אור ירוק: “בכל יום אדם נהרג בתאונת דרכים, משפחה נוספת מצטרפת למעגל השכול. ילדים, הורים, סבים וסבתות – חיים שלמים נקטפים באכזריות על הכביש. נתוני שנת 2023, המראים עלייה במספר ההרוגים בתאונות הדרכים למרות המלחמה והירידה בנפח התנועה מדגישים את הכשלון הגדול של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. זוהי תוצאה ישירה של הזנחה מתמשכת וקיצוץ בתקציבים המיודעים להציל חיי אדם. מעבר לכך, הכביש הפך למקום מסוכן וכולנו חשים את חוסר הביטחון והפחד הגובר. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, חייבת ליישם באופן מיידי את התכנית הלאומית לבטיחות בדרכים שהוכנה בקדנציה הקודמת שלה והובלה על ידה. תכנית זו נועדה להביא להפחתה בהרוגים בשיעור של 50% בשנים הבאות ולהציל חיים רבים. זו האחריות והמחויבות של הממשלה, וזה מה שהציבור דורש ממנה”.

שתף ברשתות החברתיות.

About Author

blank