תושב באר שבע הורשע ברצח בת זוגו במכות פטיש

Pinterest LinkedIn Tumblr +

לאחר שרצח את אירינה גריבנב לפני כארבע שנים, ניסה בן זוגה ולדימיר ספיטלניקוב להתאבד. השופטים קבעו כי לא היה במצב פסיכוטי ולכן ניתן להרשיעו.

גבר שרצח את בת זוגו הורשע הבוקר. הכרעת הדין מבקרת בלשון חריפה את עד ההגנה המומחה. “ההתחמקות ממתן תשובה לשאלות טובות, כמו גם העקשנות הבלתי משכנעת, פגמה ברושם אודות מהימנות המומחה”, כך נכתב

תושב באר שבע, ולדימיר ספיטלניקוב, הורשע היום (שני) ברצח בכוונה תחילה של בת זוגו אירינה גריבנב לפני כארבע שנים. לאחר שרצח אותה באמצעות מכות פטיש, ניסה להתאבד בקפיצה מבניין.
השופטים אימצו את החלטת נציג הפסיכיאטר המחוזי, שקבע שעל אף שספיטלניקוב היה בדיכאון, הוא לא היה במצב פסיכוטי. בהחלטתם כתבו: “הוא לא היה חולה נפש בשום שלב, לא אובחן כפסיכוטי לפני המעשה או בימים שלאחר המעשה, אלא רק באותה בדיקה שעה קלה לפני מעצרו, אשר מסקנתה שגויה. הנאשם לא היה מעולם חולה במחלת נפש במובן המשפטי, ומעולם לא סבל ממחשבות שווא פסיכוטיות”.
עוד נכתב בהחלטת השופטים: “המסקנה היא אפוא, שלא זו בלבד שהנאשם לא הצליח לעורר ספק שמא חל סייג אי שפיות הדעת – התזה שאותה העלה הנאשם במשפט נשללה באופן חד משמעי”. עם זאת, השופטים ביקשו לבדוק גם נסיבות מקלות, דוגמת דיכאון או יחס האישה שנרצחה אליו, לפני גזירת העונש.

שתף ברשתות החברתיות.

About Author

blank