תקציב עיריית באר שבע לשנת 2021  -2 מיליארד שקלים

Pinterest LinkedIn Tumblr +

מועצת העיר באר שבע אישרה פה אחד את הצעת התקציב של עיריית באר שבע לשנת 2021. התקציב השוטף של העירייה יעמוד בשנה הקרובה על 1.918 מילארד ₪. מדובר באחד התקציבים מהגדולים בתולדות באר שבע. יש לציין שבתוך עשור הוכפל תקציב העירייה. תקציב הפיתוח תוקצב לשנת 2021 בכ- 170 מיליון ש”ח. התקציב מבטא את המשך קידומה ופיתוחה של באר שבע כמטרופולין הרביעי של מדינת ישראל לצד הרחבת השירותים כל העת למען התושבים ובעלי העסקים בעיקר בתקופה מאתגרת זו בעקבות משבר הקורונה. כאמור, באמצעות התקציב תמשיך העירייה לבסס ולבצר את השירותים הניתנים לתושבי העיר בכל תחומי החיים בדגש על תחומי החינוך, התעסוקה, איכות החיים והסביבה, התרבות והקהילה.

באר שבע התפתחה באפן מטאורי בשנים האחרונות עם שטחי מסחר גדולים, כל אלה מניבים תשואות ארנונה גדולות שהגדילו את תקציב העיר לכדי כמעט 2 מיליארד שקל.

התקציב העירוני מהגדולים ביותר בתולדות באר שבע עומד על 1.918 מיליארד ₪. למעלה ממחצית מהתקציב מיועד לתחומי חינוך, רווחה ושירותים חברתיים, איכות סביבה וקהילה. העירייה לא העלתה את הארנונה לשנת 2021 ואף הפחיתה מהתעריפים את שיעור עליית מקדם מדד הארנונה. בתכנון – הרחבת השירותים למען התושבים ובעלי העסקים בהם: *העצמה וחיזוק הקהילה והשירותים החברתיים *חינוך – צמצום פערים רגשיים ולימודים בקרב תלמידים בעקבות משבר הקורונה *המשך סיוע למגזר העסקי – הקלות לעסקים לצד תמריצים ליזמים לעידוד השקעות

רוביק דנילוביץ’: ” משבר הקורונה הביא עימו אתגרים בינלאומיים חסרי תקדים, אשר אותותיהם ניכרים גם בכלכלה העולמית ומוצאים ביטוי גם בהתנהלות המדינה והרשויות המקומיות. תקציב 2021 מוגש השנה בחודש פברואר, לאור אותו משבר והצורך לעצור ולחשב מסלול מחדש נוכח השפעות הקורונה. הקורונה עדיין כאן וגם אם התחלואה תרד והאוכלוסייה ברובה תתחסן, השפעותיה הכלכליות ילוו אותנו השנה ובשנים הבאות. צמצום בהכנסות העירייה בשנה האחרונה וכצפי לשנה הבאה, היעדר תקציב מדינה וצמצום השקעות גלוגבלי, מחייבים את כולנו לנקוט במשנה זהירות ובאחריות רבה. עלינו לשמור על מסגרת תקציב התואמת את המציאות של ימינו ואת העתיד הקרוב, שיצריך אותנו לנקוט בצעדים חשובים לשיקום הכלכלה והמסחר, ליצור מנועי צמיחה חדשים ואמצעים חדשים לחיזוק העיר.”

שתף ברשתות החברתיות.

About Author

blank