צו הפסקה מנהלי והתליית רישיון ייצור ל”אטיאסדו”, באר שבע

Pinterest LinkedIn Tumblr +

צו סגירה מנהלי בפעם השניה ל”אטיאסדו” בשכונה ט’ בבאר שבע: ”ליקויים חמורים מאוד המסכנים את בריאות הציבור”

ד”ר פרחאן אלסאנע, סגן רופא מחוז דרום, חתם על צו הפסקה מנהלי והתליית רישיון ייצור ל”אטיאסדו” בשדרות ירושלים בבאר שבע, בימים האחרונים גם לא ניתן להכנס לאתר העסק, כנראה שהבעלים הורידו את האתר בשלב זה מהרשת.

צו הפסקה מנהלי והתלהימים האחרונים גם לא ניתן להכנס יית רישיון ייצור ל”אטיאסדו” בשדרות ירושלים בבאר שבע. הצו מסתמך על דוח בקרה במפעל מזון 4786641 מתאריך 18/03/2024 וצו השמדה מתאריך 18/03/2024. לבעל העסק התקיים שימוע בעקבות הממצאים. על פי המכתב של ד”ר פרחאן, לשימוע הגיעו נטלי אטיאס, אשתו של בעל העסק ואירנה רדיצקי- מהנדסת מזון שמלווה את העסק. בעל העסק, נאור אטיאס ואביו יוסי אטיאס, בחרו לא להופיע לישיבת השימוע לעסק אותו הם מנהלים, כנכתב בצו.

בצו נכתב כי ‘’לנוכחות בשימוע אין מעמד פורמלי בעסק ולא הציגו בפנינו ייפוי כוח מבעל העסק”.
בין הממצאים המתוארים בצו: שבירת אמינות קשה, לנוכח העובדה שנעשה שימוע בעבר והעסק נסגר בצו סגירה, ‘’אך שוב נמצאו ליקוייס חמוריס בעסק”, כפי שכותב ד”ר אלסאנע.
בין היתר, מדובר על ‘’התנהלות לא מקצועית ולא חוקית ובניגוד לתנאי רישיון הייצור, כולל ביצוע פעולות שנעשו לכאורה בחוסר תום-לב כגון: הטעיית הצרכנים ע”י מכירת בשר קפוא כטרי, זיוף מדבקות,
הפשרת בשר בתנאיס לא נאותים, מכירת מזון ללא סימון ועוד. ניכר ובולט מאוד חוסר ידע והבנה של תחום בטיחות המזון. למרות שלעסק היה ליווי של מהנדסת מזון, נמצאו ליקויים חמורים מאוד המסכנים את בריאות הציבור”.

עוד נכתב: ‘’תנאים תברואיים ירודים מאוד ואי-סדר בכל העסק, ייצור מזון בתנאים לא נאותים ובטמפרטורות גבוהות מהנדרש. אחזקת מזון פג תוקף בכל חדרי הקירור בעסק. הושמדו כ-500 ק”ג בשר שאינו ראוי למאכל אדם”.
על פי הצו: ‘’מכלול של חוסר ידע, חוסר הבנה, שבירת אמינות והמשך ייצור בתנאים לא הולמים ובצורה רשלנית, מייצר מצב של סכנה ברורה ואף מידית לבריאות קהל הלקוחות של העסק”.

לשכת הבריאות המחוזית החליטה, לאחר התייעצות עם היועצת המשפטית במשרד הבריאות, לתת צו הפסקה מנהלי וצו הגבלת ייצור מזון והתליית רישיון הייור. הצו מורה ‘’להפסיק כל עיסוק בעסק אטיאסאדו, ברחוב ירושלים בבאר שבע.

עותקים מהצו נשלחו הן למשטרת באר שבע והן לעיריית באר שבע ולגורמי הבריאות בעיר: ‘’אין זה סביר לחלוטין, שהעסק ימשיך לתפקד בשלב זה. רק לאחר שתוצג תוכנית תפעול מלאה, כולל תוכנית ליווי מקצועי שתוכיח את עצמה, אנו נשקול מחדש את האפשרות להפעלת העסק”.

שתף ברשתות החברתיות.

About Author

blank