כתבמים וטילים מאירן בדרך לארץ – כוננות שיא – עדכונים שוטפים

Pinterest LinkedIn Tumblr +

לראשונה אי פעם, איראן תוקפת את ישראל ישירות משטחה – ובאופן מאסיבי.

דיווח אמריקאי מהדקות האחרונות מודיעים כי עשרות כתבמים נמצאים בדרך לארץ, כלומר המתקפה האחראנית החלה, צה”ל וחיל האויר מתכוננים לקראת המתקפה, לכתבם לוקח בערך כ 9 שעות להגיע לארץ, המטרות לא ידועות אך סביר שבבנק המטרות ישנם מוסדות ממשל ובסיסי צה”ל ומתקני תקשורת בריאות חשמל ומים, ולא מן הנמנע שתהייה זליגה גם לערים מיושבות.

יתכן וישוגרו גם טילים בליסטיים שזמן ההגעה שלהם לארץ הור 12 דקות, והנזק שלהם יכול להיות יותר גדול.

גל שני של כתבמים שוגר לארץ בדקות אלו ויתכן ויהיו גלים נוספים, יש גם אפשרות לירי טילים ממקורות נוספים מהחותים ומהחיזבאלה. צה״ל תוקף עכשיו בלבנון במספר יעדים בכדי למנוע ירי מלבנון. הערכה היא שהטילים יגיעו בין שעה 02.00 ל 04.00 בבוקר. כולל טילי שיוט.

בדקות אלו עדכון על גל שלישי שיוצא מעיראק.

תוך כדי כך ישראל וארצות הברית החלו ליירט חלק מהטילים מעל עיראק ומעל סוריה, יהיו גם ירוטים מעל ירדן ובתוך כך אנו מדווחים על פיצוץ עז בלב טהרן.

00.15 – החותים מודיעים שגם הם ישגרו טילים לישראל.

00.35 – החותים מודיעים שהם משגרים טילים לישראל ברגעים אלו.

00.37 – באיראן אומרים שהמתקפות ימשכו מספר ימים. ובתוך כך הבורסה באיראן יורדת בצורה דראסטית, ותורים גדולים בתחנות הדלק ובכספומטים מחשש לתגובה ישראלית אמריקאית וכניסה למלחמה כוללת גדולה.

00.39 – ירי מלבנון לצפון רמת הגולן לבסיסים צבאיים.

כלי תקשורת איראניים טוענים: שוגרו טילים בליסטיים לישראל. בכיר אמריקני: בין 400 ל-500 כטב”מים במתקפה על ישראל.

01.00 – דיווח: היעדים – רמת הגולן ובסיס חיל האוויר בנגב, גורמים ישראלים רשמיים מסרו ל”ניו יורק טיימס” כי היעדים הצפויים של המתקפה האיראנית הם רמת הגולן ובסיס חיל האוויר בנגב.

01.07 – דיווח על תקיפות בתימן של מחסני נשק ומחסני כתבמים למניעת ירי על ישראל, התקיפה מבוצעת על ידי מטוסי ארצות הברית, צרפת ובריטניה.

01.13 – הנחייה להשאר באזור הממ”ד בכל אזור באר שבע

01.24 – לפי הצהרת נציג האו”ם של איראן האירוע הסתיים אם לא תהייה תגובה ישראלית או אמריקאית.

01:27 – למודיעין הישראלי דווח על כמה עשרות כטב”מים שיורטו עד כה, למערכות המודיעין הישראליות דווח עד עתה כי יורטו שני כטב”מים ששוגרו על ידי איראן או שלוחיה. לפי הגורם שדיווח על כך, היירוטים בוצעו על ידי ארה”ב ובריטניה או מערכות ההגנה או חילות האוויר של גורמים במפרץ או בירדן.

01.31 – דובר הממשלה מוציא הודעה לתקשורת הערבית כי תגובת ישראל תהייה ברורה ונחושה לאור המתקפה של איראן. גלעד ארדן מבקש מהאו”ם לכנס את מועצת הבטחון לגינוי המתקפה של איראן.

01:34 – איראן מאיימת על ירדן: “אם תעזרי לישראל – תהיי המטרה הבאה לתקיפות” סוכנות הידיעות האיראנית “פארס” דיווחה מפי “גורם בכוחות האיראניים” כי “אם ירדן תשתף פעולה עם ישראל בהתמודדות עם הטילים והכטב”מים האיראניים, היא תהיה המטרה הבאה לתקיפות”

שתף ברשתות החברתיות.

About Author

blank