באר שבע העיר העתיקה אז ועכשיו

Pinterest LinkedIn Tumblr +

העיר העתיקה בבאר שבע היא נכס היסטורי ותיירותי לבאר שבע, בכל עיר בעולם התיירות מתרכזת  בעיר העתיקה הן בבילוי והן במלונות ומסעדות.

בבאר שבע זה עדיין לא קורה ויש המון סיבות לכך, ראשית תקציבי פיתוח ובעיקר מוטיבציה ותכנון, תקציב תמיד אפשר למצוא גם ממשקיעים פרטיים אבל תכנון ומוטיבציה יש כנראה פחות, יש ניצנים ראשונים בשנים האחרונות אך זה לא מספיק, ישנה עדיין הזנחה של הרחובות הן מבחינת נראות והן מבחינת פיתוח, יש להיכנס לפרוייקט בשתי ידיים לאחר תכנון אסטרטגי ולתכן מחדש את העיר העתיקה יחד עם הדיירים ובעלי העסקים.

ככל שעירית באר שבע תקדים את התהליך היא תקטוף פירות הן באוכלוסייה איכותית שתגיע להתגורר בעיר העתיקה והן במינוף העיר העתיקה כיעד תיירותי שוקק.

תל באר שבע

העיר העתיקה בבאר שבע עומדת כעדות להיסטוריה העשירה בנגב. היא תופסת מקום נכבד בתולדות המקרא. שמו, המתורגם ל”באר השבועה” או “שבע בארות” בעברית, משקף את מקורותיו כנווה מדבר בנוף הצחיח של הנגב. העיר מוזכרת פעמים רבות בתנ”ך, ולעתים קרובות מסמלת מקום משמעותי להתכנסויות ולהסכמות. העיר העתיקה המקראית שוכנת ממזרח לבאר שבע ומוגדרת כגן לאומי תל באר שבע

התל העתיק אינו הפנינה הארכיאולוגית היחידה בבאר שבע. מוזיאון הנגב לאמנות, הממוקם בעיר העתיקה, מציג חפצים מתקופות שונות, המציע מסע מקיף בעברה של העיר. מכלי חרס עתיקים ועד חפצים מהתקופה העות’מאנית, המוזיאון מקפל בתוכו את ההשפעות התרבותיות המגוונות שעיצבו את באר שבע.

פיתוח מודרני בעיר העתיקה המאוחרת

בעוד באר שבע מכבדת את שורשיה ההיסטוריים, העיר עברה התחדשות מודרנית, במיוחד בעיר העתיקה שבתוך העיר. מאמצי השיקום הפכו את האזור למרכז תוסס, שבו קסם עתיק מתקיים יחד עם שירותים עכשוויים. בתי קפה, חנויות בוטיק וגלריות אמנות פזורים כעת ברחובות המתפתלים, ויוצרים אווירה דינמית המגשרת על הפער בין העבר להווה.

העיר העתיקה משמשת כמרכז תרבות, המארח אירועים, פסטיבלים ושווקים החוגגים את הגיוון באוכלוסיית באר שבע. המבקרים יכולים לטבול את עצמם באווירה התוססת, ולחקור את השילוב של השפעות מסורתיות ומודרניות שמגדירות את אופייה של העיר.

גיוון תרבותי

באר שבע היא כור היתוך של תרבויות, המשקף את הקהילות המגוונות שקראו לעיר בית לאורך הדורות. מהנבטים והביזנטיים ועד העות’מאנים ותקופת המנדט הבריטי, כל עידן הותיר את חותמו בנוף התרבותי של באר שבע. תושבי העיר, המייצגים עדות ורקעים שונים, תורמים לשרטוט עשיר של מסורות ומנהגים.

העיר העתיקה היא מיקרוקוסמוס של מגוון תרבותי זה, כאשר בתי כנסת, מסגדים וכנסיות מתקיימים בסמיכות. שילוב הרמוני זה של מוסדות דת ותרבות מסמל את מחויבותה של באר שבע לטפח הבנה ואחדות בין תושביה. ולכן יש להשקיע יותר בעיר העתיקה בדרומה של העיר, בעיקר שיפור הנראות של הרחובות.

 

שתף ברשתות החברתיות.

About Author

blank