זיו שופן נרצח כשהגן על קיבוצו

Pinterest LinkedIn Tumblr +

משפחתו של זיו שופן, שגדל בבאר שבע והתגורר בבארי, קיוותה לחדשות טובות, אחרי שהקשר איתו נותק בשבת. היום הם קיבלו את הבשורה המרה.
זיו שופן, יליד שכונת בני אור, איש המזגנים האהוב של חברת כיוונים, הוא בין נרצחי הטבח בבארי, שביצעו מחבלי חמאס-דאע”ש. זיו התגורר בבארי וככשמע את היריות, יצא מיד להגן על היישוב שלו. משעות הבוקר הנורא הקשר איתו נותק. מכשדיר הטלפון שלו אותר בשטח, אך הוא היה בחזקת נעדר עד היום, אז המשפחה קיבלה את ההודעה הנוראה כי גופתו זוהתה.
חבריו בחברת כיוונים אמרו: ‘’כשהלב בוכה גם אלוקים שומע… זיו שלנו איננו. נרצח על ידי בני עוולה: כיוונים – החברה לתרבות הפנאי בבאר שבע מרכינה ראש ומתאבלת על הירצחו של זיו שופן. זיו האיש שלנו, שעזר לכולנו, בשמחה ובמאור פנים. האיש עם החיוך המיוחד, איננו עוד. בעקשנות שאפיינה אותו וכולנו הכרנו, בנחישות, חדור מטרה, נכנס לתוך בארי, המקום שהיה לו לבית, חזר לתוך התופת המשתוללת, על מנת להגן על הבית והחברים, באומץ וגבורה ומצא שם את מותו”.

‘’איך אפשר להאמין שיותר לא תיכנס אלינו בצעדיך הקופצניים, לתקן את מה שצריך, לעזור למי שצריך, שואל לשלומנו, לא מרפה עד שהכל מסתדר? למעלה משבוע עוד פעמה בנו התקווה שימצאו אותך, שתהיה בין החטופים, אבל בחיים. היום, התקווה התנפצה. הלב נשבר ומסרב להאמין. נוח בשלום על משכבך, זיו היקר. כבר מתגעגעים”.
דליה מנור, שניהלה את מתחם המוזיאונים בבאר שבע, סיפרה: ‘’את זיו שופן ז”ל הכרתי בבאר שבע, בתקופת עבודתי במוזאון הנגב לאמנות. זיו, חבר בארי, היה איש המזגנים המופלא שלנו, וכשמדובר בשני מוזאונים שצריכים מיזוג אוויר 24/7 וסובלים שוב ושוב מתקלות זה ממש לא עניין של מה בכך”.

‘’הוא תמיד נענה במהירות כי ידע שזה מצב חירום, גם אם היה צריך לעשות סיבוב פרסה מהכיוון שאליו נסע ולחזור לבאר שבע. הוא עשה תמיד מאמצים לפתור, לא הסתיר כשלא ידע או כשזה היה מורכב מעבר לידיעותיו. הכנות והנאמנות אפיינו אותו בצד חביבות אין קץ. אהבנו אותו בצוות המוזאון והוא שמח תמיד לפגוש אותנו, וגם כשהפסיק לעבוד שלח לנו הודעות מטיולו בעולם”.

‘’רק לאחרונה בעקבות פוסט של שמעון פינטו נודע לי שהוא היה מילדי החוץ של בארי, אבל היה נאמן לחבריו בקיבוץ וכמו שמסופר פה בפוסט הוא בא ממרכז הארץ לבארי כדי לעזור לחבריו עם היוודע ההתקפה. במשך ימים רבים נחשב נעדר וכל כך התפללנו שיהיה בין החטופים, לפחות חי. איש יקר שאבד”.

‘’היום, בעצב ובכאב עצום, נודע לנו על הרצחו בידי בני עוולה של זיו שופן, איש המזגנים של חברת כיוונים. במשך שנים רבות דאג זיו לתקינות ולכשירות של המיזוג בשני המוזאונים במקצועיות רבה. זיו איש שמח ומאיר פנים, התגלה בגבורתו ובאומץ הרב כשהתעקש לחזור לקיבוץ בארי כדי להלחם ולהגן על הבית והחברים. יהי זכרו ברוך!”.

חברו רוברט ירחי אמר: ‘’זיו שופן ז”ל, השם יקום דמך… כשמך כן היית.. היית הילד היפה בשכונה, בשכונה ד’..כל החברים התפללנו עליך לבשורות טובות אבל היום קיבלנו את הבשורות הקשות..הלכת להגן על חבריך קיבוץ בארי בגופך ממש כאשר אתה חשוף וללא נשק כלל.. מסירות נפש מלאה… מה נותר לי לכתוב ולומר חבר יקר.. הרבה שנים לא התראנו אבל שמרנו על קשור רצוף ומתמיד דרך הרשתות.. היית פעיל ומעורב חברתית, אהבת המולדת והאנשים… ברוך דיין האמת.. תנוח על משכבך בשלום חבר יקר…”.

יהי זכרו ברוך!

כתבות נוספות

שתף ברשתות החברתיות.

About Author

blank