נסיעה ברכבת מת”א לבאר שבע  במהירות של 250 קמ”ש

Pinterest LinkedIn Tumblr +

שר הפנים אריה דרעי הכריז על חיבור המרכז לפריפריה. תושבי  באר שבע וערי הלויין של באר שבע יוכלו כך מקווים תוך מספר שנים להנות מקווי רכבת מהירים למרכז הארץ.

הוועדה לתשתיות לאומיות בראשות מנכ”ל משרד הפנים מרדכי כהן, אישרה שלב ראשון בחיבור  בין ארבעת המרכזים העירוניים הגדולים של ישראל  – ירושלים, באר שבע, חיפה ותל אביב, באמצעות רשת מסילות מהירות, שהרכבות שינועו עליהן יגיעו למהירות של עד 250 קמ”ש

נסיעה כיום ברכבת בין תחנת אוניברסיטת הנגב בבאר שבע לתחנת ההגנה אורכת למעלה מ-45 דקות במסלול שעובר דרך אופקים, נתיבות ואשקלון, ולמעלה משעה במסלול  דרך קריית מלאכי, לוד ורמלה. הרכבות מוגבלות מאוד במהירות הנסיעה שלהן ומגיעות לעד 140 קמ”ש, הכוונה של הוועדה בתכנון הנוכחי הוא לקצר את הנסיעה ב 30 דקות ולהעלות את מהירות הנסיעה ל 250 קמ”ש

על-פי התוכנית, יוכפלו מספר הנסיעות השנתיות בישראל פי 5 בתוך 20 שנה ויגיעו לכ-300 מיליון נסיעות בשנת 2040. התוכנית תפריד את תנועת רכבות המטענים מתנועת רכבות הנוסעים, ואת תנועת הנוסעים הבין-עירונית מהתנועה הפרברית. בצורה כזו יפונו המסילות לתדירות רכבות מהירה יותר מהקיים כיום.

בסופו של דבר הרשת המסילתית תורכב מ-3 מרכיבים: הראשון – מסילות לרכבות מהירות במהירות של עד 250 קמ”ש, שיקשרו את מרכזי 4 המרכזים העירוניים בתדירות של 5-10 דקות בשעות השיא. המסילה המהירה המחושמלת מתל אביב לבאר שבע תהווה חלק ממנה.

הרכיב השני יהיה רשת מסילות פרבריות במהירות תכן של 160 קמ”ש, שתחבר את יישובי המטרופולין לעיר הראשה בכל מטרופולין, בתדירות של 15-20 דקות בשעת שיא. היעד ל-2040 הוא שכ-70% מאוכלוסיית המדינה יוכלו להגיע למרכז המטרופולין בתוך 45 דקות. הרכיב השלישי הוא שדרה מזרחית להובלת המטענים, ביעד של כ-40 מיליון טון לשנת 2040.

שתף ברשתות החברתיות.

About Author

blank