סטודנטית שהכחישה את הטבח סולקה מהאוניברסיטה

Pinterest LinkedIn Tumblr +

חברי ועדת המשמעת וחברי ועדת הערעור של אוניברסיטת בן גוריון הטילו עונש על סטודנטית בלימודי סיעוד באוניברסיטה, שפרסמה ברשתות החברתיות סרטון המכחיש את הטבח של מחבלי החמאס בשבעה באוקטובר.

אחרי שוועדת המשמעת באוניברסיטת בן גוריון החזירה ללימודים סטודנטית ערבייה שהכחישה את אירועי ה-7 באוקטובר, הנהלת האוניברסיטה ערערה על ההחלטה וועדת הערעור קיבלה אותו והשעתה את הסטודנטית מחדש
הסטודנטית נור אבו זייד הושעתה מלימודיה באוניברסיטת בן גוריון, כעונש על פרסומים בהם הכחישה את מעשי הטבח הקשים שביצעו מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר.
בתחילת סמסטר החורף הוחזרה הסטודנטית ללימודים, אחרי שוועדת המשמעת של האוניברסיטה החליטה להסתפק בעונש קל של 40 שעות התנדבות והתנצלות של הסטודנטית על דבריה, אך האוניברסיטה ערערה על קלות העונש שהושת עליה ואתמול (ד’) התקיים דיון בערעור.
חבר השופטים בוועדת הערעור קיבל את עמדת האוניברסיטה ופסק להחמיר את עונשה של הסטודנטית. העונש שנפסק הוא השעייתה מהלימודים, 40 שעות שירות בקהילה, נזיפה חמורה וענישה על תנאי כך שאם תחזור שוב על מעשיה היא תסולק לצמיתות מהלימודים. מההנהלה נמסר בתגובה כי “האוניברסיטה מודה לחברי ועדת המשמעת וחברי ועדת הערעורים על הדיון המקצועי והענייני בנושא כה רגיש ומורכב. אנו מקווים שלא נצטרך לעסוק בנושאים אלו ושכלל קהילת האוניברסיטה תתמקד במדע, למידה ושיקום הנגב וחבל תקומה”.
לאחר הטבח הקשה, אבו זייד העלתה לדף הפייסבוק שלה סרטון בו נטען כי ישראל המציאה את אירועי ה-7.10. בעקבות מחאה של חברותיה ללימודים היא פרסמה מכתב התנצלות: “אני כותבת מכתב זה על מנת להביע את התנצלותי הכנה בפניכם/ן ובפני כל אחד ואחת שנפגעה מהפוסט שפרסמתי. הבנתי את ממדי הפגיעה שיצרתי ברגשות חבריי לספסל ולכל מי שנתקל בסרטון שפרסמתי, ואני מתנצלת מכל ליבי. למרות שמחקתי את הסרטון אחרי שהבנתי שפרסום סרטון כזה בעיתוי זה, הינו דבר לא נכון ולא מתחשב, אני מודה כי הפרסום מלכתחילה נבע מפזיזות, קלות דעת וחוסר הבנת ההשלכות. אני מקבלת אחריות מלאה על זה”.
בהמשך ציינה נור כי “חשוב לי להדגיש שאני נגד כל סוג של אלימות כלפי כל אדם. אינני רואה שאלימות יכולה לפתור כל בעיה שהיא, ובהחלט שאני נגד המעשים הנוראיים שנעשו ביום 7.10, ואני לא תומכת בשום אופן ופנים במעשים רצחניים כאלה. זה גם מנוגד לדת שלי. הלב שלי עם כל ילד, אישה, זקן וכל איש חף מפשע, ומשתתפת בצער כל המשפחות והאנשים שאיבדו ומאבדים יקרים לליבם. מתפללת שלא נדע עוד צער ושדברים ייפתרו בדרכי שלום”.
הנהלת האוניברסיטה ערערה על העונש בנימוק כי קיים חוסר הלימה בין חומרת המעשה בו הורשעה הסטודנטית לבין העונש שנפסק לה.
אתמול, כאמור, קיבל חבר השופטים בוועדת הערעור את עמדת האוניברסיטה ופסק להחמיר את עונשה של הסטודנטית.

כתבות נוספות

שתף ברשתות החברתיות.

About Author

blank