עיריית באר שבע תכניס מיליונים

Pinterest LinkedIn Tumblr +

עירית באר שבע הולכת להרויח מיליונים ממהלך העברת שטח המועצה האזורים רמת חובב לשטחה, בעיריית באר־שבע בירכו על ההחלטה הדרמטית לשייך אליה החל משנת 2025 את המועצה התעשייתית נאות חובב. המשמעות היא תוספת גדולה לקופה העירונית מכספי הארנונה של המפעלים. מצד שני, העירייה תצטרך להקים מינהלת עירונית שתתפעל את המתחם

בסוף השבוע האחרון חתם שר הפנים, משה ארבל, על שיוך המועצה התעשייתית נאות חובב לשטח השיפוט של באר־שבע. בכך אימץ שר הפנים את המלצת מנכ”ל משרדו, רונן פרץ, ואת המלצות הוועדה הגיאוגרפית דרום, אשר דנה בנושא בחינת מעמדה המוניציפלי של המועצה התעשייתית נאות חובב, כולל שינוי גבולות ושימור חלוקת ההכנסות הקיימות היום לרשויות השכנות.

סיפוח שטח המועצה לעיריית באר־שבע הוא נושא חם שמתגלגל כבר קרוב לחמש שנים באופן לא פורמלי במשרד הפנים. את יריית הפתיחה הרשמית בנושא השמיעה העירייה בחודש מרץ 2021 כאשר העבירה במועצה החלטה לצרף לשטחה המוניציפאלי את שטחי המועצה התעשייתית נאות חובב. חילופי השרים והממשלות מאז דחו את ההחלטה הסופית, עד להודעה הרשמית של משרד הפנים השבוע.

ההכנסה השנתית מארנונה של המועצה התעשייתית נאות חובב מסתכמת ב־34 מיליון שקל. כשליש מסכום זה, כלומר כ־12 מיליון שקל, מתחלק בין הרשויות שהוזכרו קודם לכן.

באשר לחלוקת ההכנסות החליט שר הפנים לשמר את חלוקת ההכנסות בהתאם לצו שנקבע בחודש נובמבר 2020, כאשר עיריית באר־שבע תיכנס לנעליה של מועצת נאות חובב ותהיה זכאית להכנסות שיועברו אליה, לצד שינוי בשיעור חלקה של מועצת רמת הנגב על רקע שינוי תחום שיפוטה ביחס לצו הקודם.

כתבות נוספות

שתף ברשתות החברתיות.

About Author

blank