בקרוב קמפוס לחרדים באוניברסיטת בן גוריון

Pinterest LinkedIn Tumblr +

אוניברסיטת בן גוריון זכתה במכרז של המועצה להשכלה גבוהה ותקים קמפוס לאוכלוסייה חרדית.
אוניברסיטת בן גוריון מקימה קמפוס לחרדים. האוניברסיטה זכתה במכרז של המועצה להשכלה גבוהה ומשרד החינוך על הובלת הקמתו של קמפוס לאוכלוסייה חרדית, כאשר ההקמה תיעשה בשיתוף המכלל אקדמית ספיר, המכללה האקדמית לחינוך ע”ש קיי, המכללה האקדמית להנדסה ע”ש סמי שמעון, המכללה האקדמית חמדת והמכללה האקדמית אשקלון. מבחינה אקדמית, כל אחת מהשותפות בקמפוס תתנהל באופן עצמאי ובפרט כל אחד מהתארים יילמד ויינתן על ידי אחת מהשותפות, כאשר אין חפיפה בין התארים הניתנים.
לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2020, כ- 30 אחוז מהאוכלוסייה החרדית בארץ מתגוררים ביישובי הדרום, כמו באר-שבע, אופקים, קריית גת וקריית מלאכי. כיום אין מענה אקדמי ייעודי לציבור החרדי באזור הדרום והנגב למרות הביקוש ללימודים גבוהים בקרב המגזר החרדי. הקמת הקמפוס במקום נפרד שטרם נקבע, הוא צעד משמעותי לשילוב החברה החרדית בשוק העבודה בתחומים כמו הייטק, סיעוד וחינוך.
בעוד שהלימודים עצמם ייערכו בקמפוס המשותף, מבחינה אקדמית אוניברסיטת בן גוריון והמכללות המשתפות פעולה בפרויקט האמור אחראיות באופן עצמאי כל אחת על התארים אותם היא מציעה. התארים שיוצעו הם: סיעוד, חשבונאות, כלכלה יישומית וניהול, שיווק טכנולוגי, התמחות בלשון עברית וחינוך בלתי פורמלי לבתי ספר, התמחות בגיל הרך, הנדסת תעשייה וניהול, תקשורת חזותית, הנדסת תוכנה, חינוך מיוחד, מדעי המחשב ועבודה סוציאלית. באוניברסיטת בן גוריון ציינו, כי הרשימה הסופית של התחומים בהם יוענקו התארים בקמפוס החדש כפופה עדיין לאישור המועצה להשכלה גבוהה.
על פי התכנית, מתוכנן לפתוח תחילה את מסלולי התואר לנשים ולהציע תכניות קדם אקדמיות לגברים ולנשים שאינם עומדים בתנאי הקבלה. כיוון שהתכנית מיועדת לגברים ונשים, היא תותאם לאוכלוסייה החרדית ולצרכיה ותתקיים בהפרדה הנדרשת.
מאוניברסיטת בן גוריון נמסר עוד, כי הקמפוס החרדי לא יפעל בשנת הלימודים הקרובה וכי האוניברסיטה נערכת יחד עם המכללות השותפות ועיריית באר-שבע לפתוח את הקמפוס מוקדם ככל האפשר, בשאיפה לתחילת שנת הלימודים הבאה בחודש אוקטובר 2024. באוניברסיטה גם הדגישו השבוע, כי נושא הקמתו של הקמפוס החרדי דורש את אישורו של סנאט האוניברסיטה, אשר טרם התקבל וכי עדיין לא נמצא המקום בו ניתן יהיה להקים ולהפעיל את הקמפוס. בכל מקרה, כך הדגישו באוניברסיטת בן גוריון, הפרויקט החדש לא יתקיים בתוך הקמפוס הקיים של האוניברסיטה (“קמפוס מרקוס”), אלא באתר אחר בבאר-שבע.

כתבות נוספות

שתף ברשתות החברתיות.